Dansk Ride Forbund og Eldorado – herunder CATAGO – udvider samarbejdet

Fra 2024 er Eldorado ikke længere blot sponsor men nu også hovedsponsor for Dansk Ride Forbund. Samarbejdet mellem Eldorado og DRF har været et succesfuldt, fast element i mere end 10 år, og derfor er det både logisk og naturligt, ikke kun at fortsætte, men at udvikle dette.

Med et fælles værdisæt og dedikerede interessenter på begge sider af aftalen glæder det Dansk Ride Forbund og Eldorado at fortælle, at vi fra 2024 til og med 2027 har indgået en ny sponsoraftale. Det betyder, at samarbejdet mellem Eldorado og Dansk Ride Forbund både udvides og udvikles. Det kommer blandt andet til udtryk i en CATAGO-landsholdskollektion hvor omdrejningspunktet for designet er inklusion og ultimativ komfort for øget præstation.

Vi ser frem til en spændende tid med vores dedikerede samarbejdspartner Eldorado. Eldorado har støttet dansk ridesport i mere end 10 år og med dette samarbejde, vil der fortsat blive favnet bredt – helt fra elevskolen til eliten. Vi glæder os til at videreudvikle vores samarbejde på tværs af discipliner og niveauer, og ser frem til, at kunne arbejde videre med en samarbejdspartner, som har været, og fortsat er, en stor tilgang for os og vores medlemmer” lyder det fra direktør i Dansk Ride Forbund, Morten Schram Rodtwitt.

Tager udgangspunkt i rytternes behov
Familievirksomheden Eldorado har med sin mangeårige erfaring indenfor ikke kun ridesporten, men dyrehold generelt, et helhedsorienteret overblik og et stabilt ståsted, som danner grundlag for et godt og stærkt samarbejde, hvor der både vil blive fokuseret på emner som uddannelse, sikkerhed og breddesport samt eliten. Særligt i 2024 får eliten lov til at mærke betydningen af samarbejdet. Sammen med et udvalg af ryttere fra seniorlandsholdene har Eldorado nemlig lavet en CATAGO-landsholdskollektion, som skal klæde rytterne godt på til et år, hvor blandt andet OL igen står på dagsordenen.

Dansk Ride Forbunds direktør Morten fortæller: ”Eldorados kapacitet som sponsor har blandt andet vist sig gennem en enormt sympatisk og fleksibel tilgang til at skabe en landsholdskollektion. Kollektionen tager udgangspunkt i, at rytterne er atleter, som skal kunne præstere bedst muligt og helt uhindret af praktikaliteter som f.eks. beklædning. Eldorado har skabt en kollektion, som på alle tænkelige måder tilgodeser rytternes behov og ønsker ift. både udseende, funktion og kvalitet.

Fra nybegyndere til verdensmestre
Sammen har Dansk Ride Forbund og Eldorado haft fokus på at indgå et helhedsorienteret samarbejde, hvor hele ridesporten favnes – lige fra elevskoleforældrene til eliteudøverne. Vores mangeårige kendskab til hinanden danner grundlag for et trygt samarbejde, hvor vi ser frem til at kunne finjustere vores tidligere initiativer, så de fremadrettet bliver endnu bedre, og når endnu længere ud.

Direktør i Eldorado, Pernille Holzapfel Lausen fortæller ”Det giver super god mening for os at udvide samarbejdet med Dansk Ride Forbund og være med til at støtte hele den danske ridesport. Emner som sikkerhed, trivsel og sundhed er kerneværdier for os og vores brands, derfor vælger vi også at gå ind i rollen som hovedsponsor med en mission om, at favne hver enkelt rytter på netop det niveau, de befinder sig på. Det giver også anledning til, at vi selvfølgelig har valgt at inddrage landsholdsrytterne i arbejdet med den nye landsholdskollektion. Kollektionen skal på bedst mulige vis sikre maksimal komfort for både heste og ryttere, så de kan fokusere på at præstere.

En stor del af samarbejdet mellem Eldorado og Dansk Ride Forbund er blandt andet turneringer som Elevskole Cuppen og Catago Cup, E-læringskurset for forældre og ryttermærker. Der er fortsat stort fokus på at udvikle og styrke ridesporten nedefra.