Militaryrytterne er kommet godt fra start i sæson 2023

I 2023 lagde eliteafdelingen ud med en række nye tiltag for de danske militaryryttere. A-rytterne blev samlet med fokus på dressurdelen af military og senere mødtes de igen, for at lære om træning af både hest og rytters fysik. Tiltagene skal være med til at styrke resultaterne for dansk militarysport.

Peter Flarup på Fascination - Photo by © Leszek Wójcik

Elitechef for military, Annette Mosegaard, fortæller: ”På baggrund af de nye tiltag, glæder det os ekstra meget, at de danske militaryryttere er kommet så godt fra start i 2023” og fortsætter: ”Vores holdleder, Kerstin Dallmann, er i tæt kontakt med de danske ryttere, og hun følger løbende de resultater, der bliver præsteret, når rytterne er til start”.

De danske militaryrytterne er meget aktive til de internationale stævner i øjeblikket, og det har givet flotte placeringer og resultater for mange ryttere. I de seneste weekender har der f.eks. været konkurrencer i Strzegom og Sopot. Det har bl.a. givet følgende resultater på tre- og firestjernet niveau:

• Peter Flarup 2. plads i CCI4*-L med Fascination
  • Bianca Walton 6. plads i CCI3*-L med Midt West Faveur
  • Sophia Stegmann 7. plads i CCI3*-S
  • Mia Hastrup 1. plads i CCI3*-S med Foxfire

”Det er vigtigt, at rytterne deltager ved de internationale stævner for at få brugbar erfaring og opbygge rutine. Konkurrencen er hård i udlandet, hvor der er mange dygtige militaryryttere” fortæller holdleder Kerstin Dallmann.  Hun fortsætter: ”det er nødvendigt, at vi løfter niveauet for vores præstationer. Med de resultater vi ser nu, er vi på vej. Vi er glade for at se, at nogle af vores unge ryttere gør det godt, og at de satser på sporten”.

De kommende uger byder på flere stævner rundt om i Europa. Samtidig med at rytterne er aktive på stævnebanerne, arbejder eliteafdelingen med nye tiltag som skal være med til at styrke militarysporten.