Hvad leder du efter?

Rideklub & elevskole

Voksne i klubben

Rideklubber har altid haft tradition for at fokusere på børn i deres aktivitetstilbud, og da forældrene altid har fulgt med børnene, har det også gjort, at de voksne automatisk fulgte med. Der er dog ikke længere altid en selvfølge, at forældrene følger med børnene. Hvis I som rideklub gerne vil indhente nogle nye frivillige kræfter til klubberne, giver det derfor mening at kigge efter den voksne målgruppe i stedet for børnene.

Voksne

Voksne er gode frivillige
Med hesten som omdrejningspunkt har ridesporten et særligt potentiale. Hesten vækker særlige følelser hos mange, både børn, unge og voksne, og for mange voksne er følelserne koblet til minder fra barndommen og ungdommen. I Danmark findes mange voksne, som har redet tidligere i livet, men som af den ene eller anden grund droppede det I ungdomsårene. Disse mennesker vil DRF gerne hjælpe klubberne med at genaktivere.

Danske rideklubber er verdensmestre i at rekruttere børn. Det giver dog langt mere værdi for klubberne at koncentrere sig om at rekruttere voksne. Børnene kommer af sig selv, og tager man frivillighedsbrillerne på, er de voksne også langt bedre frivillige end børnene.

”Men vi har ikke nogen heste, der kan bære voksne”
Voksenrekruttering behøver ikke nødvendigvis betyde, at de voksne skal op at ride. At rekruttere voksne til ridesporten betyder i lige så høj grad, at man skaber et fællesskab for den voksne målgruppe i rideklubben, så også de voksne føler, at klubben er et sted de har lyst til at bruge deres tid.

Kom i gang - i samarbejde med DRF
DRF tilbyder detaljerede og nemt tilgængelig klubforløb med fokus på voksenvækst og voksenrekruttering. Der findes forløb til flere forskellige typer af både voksne og klubber, så uanset, om klubben ønsker at aktivere forældre, voksne med egen hest, eller voksne uden hest, er der et forløb, der passer. De enkelte forløb skræddersys til den enkelte klub og den enkelte målgruppe.

Hvad får rideklubben ud af samarbejdet?

• Øget aktivitet i rideklubben
  • Nyudviklede aktiviteter
  • Potentielt flere frivillige til stævner og andre arrangementer
  • Potentielt øget medlemstal

Se mere om de enkelte vækstforløb her.

Kontakt
Er du nysgerrig og vil gerne høre mere, så kontakt vores udviklingskonsulent Karoline Kjemtrup

Mail: kakj@rideforbund.dk