Hvad leder du efter?

Bruttogrupperne i springning opdateret

Som noget nyt opdeles bruttogruppen for senior-springrytterne i henholdsvis A- og B-grupper. Opdateringerne sker på baggrund af de resultater der er opnået forrige år, 2023, ligesom enkelte ryttere rokeres, da de falder for aldersgrænsen i tidligere kategori.

Foto: ©BoktNR

Et ”OL-år” er altid lidt anderledes end andre år, og derfor er bruttogrupperne i springning i år inddelt en anelse anderledes end normalt. Frem mod OL 2024 laves der desuden en ”longlist” med OL-kandidater. Ekvipagerne på denne liste er endnu ikke udvalgt. Listen indleveres til Danmarks idrætsforbund (DIF) den 28. marts 2024, hvorefter den offentliggøres på Dansk Ride Forbunds hjemmeside.

Landstræner Bo K. Møller fortæller: ”Mange af vores seniorryttere har allerede i år, 2024, været særledes aktive og succesfulde ved forskellige, internationale stævner, trods det at året kun lige er begyndt. Det glæder mig, at de arbejder så dedikeret på at få erfaring på det aller højeste niveau - det er virkelig vigtigt”.

Du finder bruttogruppelisterne på Dansk ride Forbund hjemmeside. Her kan du både se hvilke ryttere og heste der er udtaget, men også hvem der ejer hestene.