Farvel til Lars Trier Kjøller som landstræner

Pr. 31. marts 2022 fratræder Lars Trier Kjøller sin stilling som landstræner for pony- og children-springrytterne efter knapt otte år i landstrænerteamet. DRF og landstræneren har valgt at stoppe samarbejdet på grund af divergerende tilgange til talent- og elitearbejdet på pony- og children-området.

New column

”Det er naturligvis ærgerligt, at vi skal sige farvel til Lars, for der er ingen tvivl om, at begge parter ønsker det allerbedste for de unge springryttere. Vi må desværre bare konstatere, at vi har forskellige visioner for og tilgange til talentarbejdet på pony- og children-området, og derfor er vi blevet enige om at stoppe samarbejdet”, fortæller Elitesportschef Janni Thermann.

Jf. sportsplanen vil elitesportschefen, efter indstilling fra landstræneren, offentliggøre årets bruttogrupper for pony- og children-rytterne mandag den 28. februar på rideforbund.dk.

Stillingen som landstræner for pony- og children vil ligeledes blive slået op på rideforbund.dk hurtigst muligt.