Kæmpe kæpheste-succes ved Store Hestedag

Dansk Ride Forbund har den 2. og 3. september afholdt en masse kæphestekonkurrencer under Store Hestedag med både forhindringsbaner og springning. Eventet var en kæmpe succes, med mere end 650 starter i alle aldersgrupper – både børn og voksne.

Dansk Ride Forbund tog kæphesteridning til sig som disciplin i 2020 og siden da, har kæphesteridning vakt en stor interesse hos flere og flere danskere. Der er cirka 20 rideklubber i Danmark, som har udbyder kæphesteridning. Du finder listen med udbydere her. Er jeres klub ikke på listen, men har kæphesteridning, hører vi meget gerne fra jer – skriv til info@rideforbund.dk

Men vidste du, at kæphestesport er blevet kæmpestort?
Det er en sjov og nem aktivitet at afholde, og klubberne kan faktisk tjene rigtig godt på det, da det kræver få ressourcer og kan rumme mange deltagere. Udover at være en fantastisk mulighed for at tiltrække nye medlemmer, giver det også klubberne mulighed for at skille sig ud, ved at tilbyde noget, som få andre rideklubber endnu udbyder. Se bare på succesen fra Store Hestedag!

Store Hestedag og 650 kæphestestarter
Dansk Ride Forbund har lige afholdt en fantastisk weekend med kæphestekonkurrencer ved Store Hestedag, og det var en kæmpe succes! Konkurrencerne var åbne for alle, og der var mere end 650 starter i kæphestekonkurrencerne i løbet af weekenden.

Spring- og forhindringsbaner blev erobret af dygtige deltagere, hvoraf de tre bedste i hver klasse blev belønnet med præmier sponsoreret af Legeakademiet og Agria. Agria havde desuden sørget for, at ryttere uden egne kæpheste kunne låne en, således at alle som havde lyst, kunne få lov at deltage.

Er du interesseret i kæphesteridning?
Drømmer du eller dit barn om at prøve kræfter med kæphesteridning, så har Dansk Ride Forbund lavet en liste over klubber, som tilbyder kæphesteridning. Kæpheste ridning er nemlig en super sjov sport, med masser af motion og leg på en lærerig måde, hvor der er plads til alle.