Hvad leder du efter?

Individuelt EM-sølv til Cathrine Dufour og Bohemian

EM-euforien i den danske landsholdslejr vil ingen ende tage i disse øjeblikke. De danske seniorryttere viste nemlig igen i dag, at Danmark er kommet for at blive i den absolutte top af international dressur, da Cathrine Dufour og Bohemian høstede sølv i den individuelle kür-finale, og Daniel Bachmann Andersen og Nanna Skodborg Merrald begge leverede fantastisk flotte ridt og endte som hhv. nummer 7 og 12. Også U25-rytterne imponerede, da både Josefine Hoffmann og Victoria Vallentin kvalificerede sig til kürfinalen i morgen.

New column

Hvis det var svært at få armene ned i landsholdslejren efter hhv. hold-bronzemedaljen og Cathrine Dufour og Bohemians individuelle bronzemedalje i Grand Prix Special, så er det nu nærmest umuligt at få dem ned, efter Cathrine og Bohemian i dag lavede hattrick og høstede en sølvmedalje i Grand Prix Freestyle. ”Det må siges at være ’another perfect day at the office’ efter endnu en omgang fantastiske præstationer fra vores seniorteam og med Cathrines sølvmedalje som kronen på værket” fortæller holdleder Anne-Mette Binder. Cathrine og Bohemian scorede hele 88,43%, hvilket var nok til at slå både Isabell Werth og Weihegold og Charlotte Dujardin og Gio, der endte som hhv. nummer fire og tre. Vinderen af klassen med hele 91,02% blev ikke overraskende Jessica von Bredow-Werndl på TSF Dalera.

Også Daniel Bachmann Andersen og Marshall-Bell samt Nanna Skodborg Merrald og Atterupgaards Orthilia leverede fantastisk flotte ridt i dagens kür og opnåede flotte placeringer i et yderst stærkt felt. Daniel og den unge Marshall-Bell scorede ikke mindre end 82,05% og en 7. plads, og Nanna og Orthilia høstede imponerende 78, 90% og sluttede på en 12. plads.

I morgen afsluttes årets EM i dressur i Hagen med Grand Prix Freestyle for U25-rytterne, og her er både Josefine Hoffmann og Hønnerups Driver samt Victoria Vallentin og Brooklyn kvalificerede. ”Nu sætter vi igen fokus på U25, og når horse inspection er overstået senere, skal der trækkes lod om startrækkefølge til i morgen, hvor vi glæder os rigtig meget til at følge Josefine og Victoria”, afslutter Anne-Mette Binder.

Du kan finde starttider og resultater her.