Hvad leder du efter?

Finaler i ECCO Cup og Bundgaard Byg Cup afvikles hhv. i uge 48 og uge 50

Pga. de gældende COVID-19-restriktioner har det været nødvendigt at foretage justeringer af finalerne i både årets ECCO Cup og Bundgaard Byg Cup, da det ikke længere kan lade sig gøre at afvikle stævnerne, som det oprindeligt var planlagt. Blue Hors lægger fortsat hus til ECCO Cup finalerne i uge 48, dog med undtagelse af U25-afdelingen, der i stedet bliver afviklet hos Solrød Rideklub i uge 50 sammen med finalen i Bundgaard Byg Cup.

Hos Blue Hors glæder man sig over, at finalerne i årets ECCO Cup stadig kan afholdes, om end i et lidt nedjusteret format: ”Det er klart, at vi grundet COVID-19-restriktionerne har skullet justere en del i planlægningen, men vi synes, at vi er nået frem til en god og forsvarlig løsning, der vil tilgodese rytterne i alle aldersklasser bedst muligt”, udtaler direktør Ole Magnus Petersen.

Også hos Bundgaard Byg er man tilfredse med løsningen: ”Vi er selvfølgelig meget glade for, at det er lykkedes at finde en måde, hvorpå vi stadig kan afholde finalen, så vi kan få rundet turneringen af på en god måde og finde dette års vinder af Bundgaard Byg Cup”.

Ændret set-up for ECCO Cup – årgangene adskilles
For at kunne overholde forsamlingsforbuddet vil årets finalestævne i ECCO Cup blive afviklet med kun én årgang til stede ved stævnet ad gangen. Derfor vil banetræning også ligge samme dag som den pågældende årgangs første klasse.

Det betyder, at årgangene fordeles således

Årgang Dag Tidsplan
Ungrytter Torsdag eftermiddag  Banetræning + klasse 1
Ungrytter Fredag formiddag Kür
Junior  Fredag eftermiddag Banetræning + klasse 1
Junior Lørdag formiddag Kür
Pony Lørdag eftermiddag Banetræning + klasse 1
Pony  Søndag formiddag Kür

Adgang for flere U25-ryttere
Da den tredje og sidste kvalifikation i ECCO Cup for U25-rytterne hos Heslegård Sportsrideklub måtte aflyses pga. ændring af forsamlingsforbuddet, har DRF og ECCO besluttet, at de ekvipager, der oprindeligt var tilmeldt den tredje kvalifikation, er kvalificerede til finalen på lige fod med de ekvipager, der kvalificerede sig i de to første kvalifikationer.

Zibrasport streamer live fra Blue Hors
Pga. COVID-19-restriktionerne er det desværre ikke muligt at holde stævnerne åbne for tilskuere. Er du én af dem, der ikke har mulighed for at være til stede hos Blue Hors, behøver du ikke at gå glip af de spændende finaler, da Zibrasport streamer live fra stævnet. Programmet for streamingen vil snarest muligt være at finde her.

Fælles for begge finalestævner er det, at den endelige tidsplan endnu ikke på plads, men at den vil blive offentliggjort hurtigst muligt. Vi opfordrer samtidig alle ryttere til at læse stævnernes propositioner grundigt, så alle er indforståede med de pågældende justeringer.