Herning2022 har fokus på hestens sundhed i samarbejde med Boehringer Ingelheim

Boehringer Ingelheim, en global medicinalvirksomhed og verdens største hestemedicinalvirksomhed, er gået sammen med Herning2022 for at fremme hestes sundhed og uddannelse af dyrlæger under FEI World Championships i Herning Danmark fra den 6. til den 14. august 2022.

New column

(Foto: Herning 2022)

Vidensdeling og erfaringsudveksling er afgørende for en endnu bedre forståelse af sportshestenes sundhed og naturlige behov. Et godt management omkring de firbenede atleter sikrer glade heste, der kan præstere optimalt i konkurrence sammen med rytteren. Og hvis uheldet er ude, og der opstår en skade, skal der hurtigt og kompetent stilles den rette diagnose, og en behandling igangsættes.

Omkring 1.100 heste vil være på stævnepladsen under det 4-dobbelte verdensmesterskab i springning, dressur, paradressur og voltigering i Herning til august. Og med de mange konkurrenceheste følger også et stort antal dyrlæger og andre behandlere fra hele verden.

Internationale eksperter vil blive fløjet til Danmark for at dele ud af deres viden og seneste forskningsresultater.

Boehringer Ingelheim, verdens største hestemedicinalvirksomhed, ved, at der er stor interesse for den viden og innovation, som virksomheden tilbyder hesteejere, ryttere, trænere og dyrlæger. Det er derfor oplagt at være tydeligt til stede ved verdensmesterskabet. Charlotte Fersløv, Business Manager Equine, Boehringer Ingelheim Animal Health Nordics, siger:

”I over 100 år har vi i Boehringer Ingelheim haft en passion for heste. Det er denne passion, der stadig driver os til at udvikle nye og innovative lægemidler til gavn for både heste og dyrlæger. Vi mener, at viden og vidensdeling er fundamental for udvikling, og derfor samarbejder vi med dyrlæger og organisationer som FEI (det internationale rideforbund), så vi sammen kan forbedre sundheden hos heste.”

Samvær og faglig sparring
Boehringer Ingelheim er sponsor for Vet Loungen, hvor dyrlæger kan udveksle viden og netværke med hinanden. Der vil selvfølgelig også være mulighed for at stille spørgsmål og få opdateret viden eksempelvis om, hvad der kan gøres for heste med ledbetændelse, og hvilke muligheder der er for at minimere risikoen for astma hos heste – samt meget mere. Vet Loungen byder på en række oplæg og seminarer for de mange fagpersoner.

“Det er meget motiverende for alle os, der arbejder i Equine teamet at bidrage med viden om, hvad heste har brug for. Sammen med alle menneskene og fagpersonerne omkring hesten kan vi styrke hestesundheden, sådan at hest og ejer kan få mest muligt ud af den tid, de har sammen. Det glæder vi os meget til at få på banen til VM i Herning,” præciserer Charlotte Fersløv.

Vet Lounge-konceptet er blevet til i samarbejde med Casper Cassøe, og Jens Trabjerg, som står bag VM i Ridesport.

”Sammen med Boehringer Ingelheim vil vi tilbyde dyrlægerne en 'Vet Lounge' på opvarmningsbanen til Stutteri Ask Stadium," forklarer Casper Cassøe. I praksis betyder det også, at det store opvarmningsområde til hovedstadion benævnes: Boehringer Ingelheim Warm Up.

Vet Loungen vil give dyrlægerne en mulighed for fagligt samvær tæt på opvarmningsbanen, samt erfaringsudveksle med kolleger fra det meste af verden.

Vet Loungen vil også blive brugt til faglige indlægs (talks) målrettet dyrlægerne og på et højt fagligt niveau

”Vi synes det er fantastisk, at Boehringer Ingelheim, der er markedsledende indenfor veterinærmedicin til heste, har valgt at bruge vores arrangement til gavn for dyrlæger i hele verden,” udtaler Casper Cassøe.

Tre opvarmningsbaner
Boehringer Ingelheim Warm Up er det største opvarmningsområde ved verdensmesterskaberne, og det befinder sig lige bag Stutteri Ask Stadium. Her vil der blive opbygget tre opvarmningsbaner alle på ca. 25 x 75 meter, og den ene af dem vil være overdækket. I tilknytning til opvarmningsbanerne og Vet Loungen vil der også blive en rytter-cafe, hvor ryttere og hesteejere kan følge aktiviteterne på opvarmningsbanen og samtidig få en forfriskning.

FAKTA

Boehringer Ingelheim Animal Health
Boehringer Ingelheim Animal Health arbejder på førsteklasses innovation til at forudsige, forebygge og behandle sygdomme hos dyr. Med ønsket om at forbedre sundhed og velfærd hos heste, kæle- og produktionsdyr tilbyder vi en bred portefølje af innovative produkter og services til såvel dyreejere, landmænd og myndigheder i mere end 150 lande. Som en førende global spiller inden for arbejdet med dyrs sundhed og som del af den familieejede virksomhed Boehringer Ingelheim, lægger vi vægt på det langsigtede perspektiv. Vi ved, at menneskers og dyrs liv er dyb forbundne i et komplekst samspil. Vi ved, at når dyr er dyr sunde, vil vi mennesker også blive sundere. Gennem innovation og synergi mellem vores Animal Health og Human Pharma forretninger, bidrager vi til, at både dyr og mennesker lever sundere og bedre liv. Se mere her. https://www.boehringer-ingelheim.com/animal-health

Boehringer Ingelheim