Hvad leder du efter?

Nyheder

Alle ponyer færdigmålt i FEI efter 1. januar 2020 betragtes nu som færdigmålte i Danmark

I september måned besluttede DRF’s bestyrelse, at de ponyer, der blev færdigmålt i FEI-regi i 2017, 2018 og 2019 nu skal betragtes som færdigmålte i Danmark, og på seneste bestyrelsesmøde besluttede bestyrelsen så, at det samme også skal gælde efter 1. januar 2020.

Det betyder konkret, at alle ponyer, som er 8 år eller over og har modtaget et permanent målingscertifikat fra FEI, fremover betragtes som færdigmålte i Danmark.

Beslutningen om at betragte de FEI-færdigmålte ponyer som dansk færdigmålte bygger på et ønske om at undgå eventuelle situationer, hvor der er uoverensstemmelse mellem FEI-målet og den efterfølgende danske måling, som kan få konsekvenser for, om ponyen kan godkendes til at gå nationale stævner i Danmark.