DRF SpringDanmark Talenterne er fundet

Dansk Ride Forbund har nu gennemgået alle ansøgninger til det nye talentprogram DRF SpringDanmark Talent og har udvalgt de unge ryttere, der bliver en del af talentgruppen for sæsonen 1. april 2021 til 31. juli 2022. Stort tillykke til alle ryttere!

Der har været utrolig stor interesse for det nye talentprogram, og det glæder Elitechef Kimi Nielsen: ”Vi er meget tilfredse med den store interesse for DRF SpringDanmark Talent, og vi tror på, at programmet kan sikre en styrket talentudvikling samt en rød tråd frem mod brutto- og landsholdsgrupperne”.

Se listerne over de udtagne ryttere her

Fire talentcentre
Programmet er delt op i fire geografiske ’talentregioner’; Talent Nord (Nordjylland), Talent Midt (Midtjylland), Talent Syd (Sydjylland og Fyn) og Talent Øst (Sjælland og Bornholm). I hvert område afholdes to årlige træningssamlinger, som strækker sig over 2 dage.  Læs mere om Talentcentrene her.

Nye datoer for de første samlinger
Grundet den nuværende situation, hvor både COVID-19 og EHV-1 udfordrer det meste planlægning, har vi har valgt at flytte på de første datoer for samlinger i april.

De nye datoer er:

Dato

Talentregion

Klub

24. – 25. april

Talent Midt

Ikast Rideklub

1. – 2. maj

Talent Nord

Hjallerup Rideklub

8. – 9. maj

Talent Øst

Riders Cup

22. – 23. maj

Talent Syd

Billund Rideklub

Vi glæder os til at byde alle de udtagne ryttere velkomne i folden, og endnu engang skal der lyde stor tak til foreningen SpringDanmark for at have ydet støtte til talentprogrammet.