Annette Mosegaard er ny elitesportschef i springning

DRF ønsker på sigt at være blandt verdens bedste nationer i ridebanespringning, og vi ønsker at kunne konkurrere om medaljer ved både EM, VM og OL. Det kræver stærke strategiske pejlemærker og tydelige prioriteringer, at løfte dansk springsport op i øverste internationale liga.

Fra 1. januar 2023 vil Annette Mosegaard stå i spidsen for talent- og elitearbejdet i springning i Dansk Ride Forbund, og sammen med landstrænerne, holdlederen og administrationen i Brøndby ligger der et rigtig spændende arbejde foran den ny elitesportschef.

’Jeg glæder mig til arbejdet og vil gøre hvad jeg kan, for at springsporten udvikler sig i en positiv retning. Der er stort potentiale i sporten og det styrker vi bla. ved at have en rød tråd igennem talent- og elitearbejdet, og arbejde struktureret med stor transparens og åbenhed’ fortæller Annette Mosegaard om de nye udfordringer som elitesportschef for springning.

Også landstræner Bo K. Møller ser frem til det nye samarbejde, ’Jeg glæder mig til et spændende samarbejde med Annette, hvor vi i landstrænerteamet kan fortsætte udviklingen af vores ungdomsafdeling, samt arbejde for at vores topryttere kan komme op på et endnu højere niveau’.

DRF’s direktør Morten Schram Rodtwitt er rigtig godt tilfreds med ansættelsen af Annette Mosegaard. ’DRF har høje ambitioner for dansk springsport, og elitesportschefen spiller en central rolle i planlægningen af de mange indsatser i talent- og elitearbejdet, samt i forhold til samarbejdet landstrænerne og springsportens mange stærke aktører og interessenter. Annette har en solid og alsidig baggrund og forskellige kompetencer vi kan bruge, dette samtidig med indsigt i springsporten og en forståelse for sportens mange dynamikker. Jeg ser frem til et rigtig godt samarbejde med Annette’, siger Morten Schram Rodtwitt.

Spørgsmål kan rettes til:
Elitesportschef, Annette Mosegaard på mobilnummer 2810 0812
Direktør, Morten Schram Rodtwitt på mobilnummer 2937 0916