DRF SpringDanmark Talent: Snart mødes de unge springtalenter atter til samlinger landet over

I løbet af den kommende måneds tid afholdes årets anden runde af samlinger i talentprogrammet ’DRF SpringDanmark Talent’, og der er lagt op til nogle lærerige dage med både teori, træning og input fra nuværende bruttogrupperyttere. Læs mere om samlingerne og talentprogrammet her.

New column

Både teori, træning og oplæg fra bruttogrupperyttere på programmet
Det er som vanligt berider Johnny Hansen, der står i spidsen for samlingerne, og i denne omgang vil der, foruden springtræning, også være særligt fokus på springdressur, så rytternes uddannelse bliver så bred som mulig. Derudover vil samlingerne blive gæstet af forskellige bruttogrupperyttere, som vil dele deres oplevelser og erfaringer med de programmets unge talenter. Samlingerne er fordelt på fire regioner og afvikles følgende datoer:

• 18-19. oktober 2021 på Dalby Ridecenter i Kolding (Talent SYD – Fyn/Sydjylland)
  • 30-31. oktober 2021 på Riders Cup (Talent ØST – Sjælland/Bornholm)
  • 6-7. november 2021 i Hjallerup Rideklub (Talent Nord – Nordjylland)
  • 13-14. november 2021 i Ikast Rideklub (Talent Midt – Midtjylland)

Hvad er DRF SpringDanmark Talent?
Dansk Ride Forbund har en målsætning om, at Danmark bliver blandt verdens bedste nationer i springning. Vi tror på, at et bredt samarbejde med ridesportens interessenter og en aktiv talent- og eliteudvikling er vejen frem mod målet. Derfor har vi - med uundværlig støtte fra Foreningen SpringDanmark - udviklet talentprogrammet DRF SpringDanmark Talent, som henvender sig til ryttere i alderen 12-18 år, og ambitionen er at sikre en styrket talentudvikling, samt et rød tråd frem mod udtagelse til landsholdene i de forskellige aldersgrupper. Programmet er delt op i fire regioner, hvor der årligt afholdes to træningssamlinger i hver region. Disse regioner er Talent ØST (Sjælland og Bornholm), Talent SYD (Fyn og Sydjylland), Talent MIDT (Midtjylland) og Talent NORD (Nordjylland).

Om foreningen SpringDanmark
Foreningen arbejder for, at Danmark bliver blandt verdens bedste nationer i springning. Foreningen vil gennem medlemskaber, fondsfinansiering og sponsorater indsamle økonomiske midler til at udvikle dansk springsport. Læs meget mere om Foreningen SpringDanmark her.