Dansk Ride Forbund har fået ny bestyrelse

I forbindelse med repræsentantskabsmødet 2024, har Dansk Ride Forbund fået tre nye medlemmer til bestyrelsen samt en ny første- og andensuppleant. Derudover blev formandskandidat, Dan Boyter, valgt ind ved et såkaldt fredsvalg, idet der ikke var opstillet modkandidater. I alt stillede hele 11 kandidater op til DRF’s bestyrelse i år.

Det blev til hele fire nye ansigter i DRF’s bestyrelse i år, og det betyder, at vi i udover at sige farvel til tidligere formand, Ulf Helgstrand og næstformand Jakob Ravnsbo også siger tak for denne gang til bestyrelsesmedlemmerne Helle Juul, Jørgen Mertz og Tina Callesen, som stillede op til genvalg i år.

Tidligere andensuppleant, Bo Gejl, modtog genvalg som førstesuppleant mens tidligere formand for springudvalget, Jakob Leth, blev valgt som andensuppleant. Det betyder, at DRF’s nye bestyrelse ser således ud:

Formand:

• Dan Boyter

Bestyrelsesmedlemmer:

• Charlotte Kjærgaard – 179 stemmer
  • Ditte Bach Sørensen
  • Henrik Jørgensen
  • Linnea Ericsson-Carey – 154 stemmer
  • Nathalie Zu Sayn Wuttgenstein – 314 stemmer
  • Thomas Vogt Hansen

Suppleanter:

• 1. suppleant Bo Gejl – 178 stemmer
  • 2. suppleant Jakob Leth – 166 stemmer

Trods lidt tekniske udfordringer i den indledende fase, endte afstemningerne med at blive vellykkede. Direktøren for Dansk Ride Forbund takkede de afgående bestyrelsesmedlemmer og den afgående formand for springudvalget, og de blev mødt med stående klapsalver fra salen.