Nu er det officielt – disse dressurheste skal med til OL

De danske dressurryttere og deres heste har nu gennemført de planlagte syv dages karantæne i Aachen, og i morgen går turen så endeligt mod Tokyo og de olympiske lege. For både Cathrine Dufours og Nanna Skodborg Merralds vedkommende har to heste været med i karantænen og har dermed været i spil til at skulle med, men nu er de endelige valg altså truffet, og det bliver hhv. Bohemian og Blue Hors Zack, der i morgen læsses på flyet sammen med Heiline’s Danciera og Bufranco.

New column

(Fra venstre: Nanna Skodborg Merrald og Blue Hors Zack - Foto: Ridehesten.com & Cathrine Dufour og Bohemian)

Holdleder Anne-Mette Binder fortæller: ”Det er helt efter planen, at beslutningerne først træffes endeligt nu. Ved at have reserveheste med i karantænen, har vi mulighed for at vurdere hestene løbende på alle parametre og dermed træffe den mest optimale beslutning.”

Dressuren afvikles hhv. den 24.-25. og 27.-28. juli og vil blive sendt live på DR.