Danske dressurryttere til start i Aachen og Falsterbo

Sommeren byder på masser af spændende stævner, hvor Danmark er repræsenteret af stærke ekvipager i både individuelle og holdkonkurrencer. Snart er det tid til de prestigefyldte stævner i både Aachen og Falsterbo, og her kan du læse, hvem du kan forvente at se på banen.

Foto: © FEI/Leanjo de Koster

Udtagelserne til de to kommende stævner i hhv. Aachen, Tyskland og Falsterbo, Sverige, er foretaget af holdleder og elitesportschef i dressur, Anne-Mette Binder, i samarbejde med eksperttræner Wolfram Wittig. Sammen har Anne-Mette og Wolfram iagttaget ekvipagerne ved forårets mange samlinger og stævner samt ved det netop overståede danmarksmesterskab.

Se det hele live
Det er fortsat muligt at købe billetter til både stævnet i World Equestrian Festival i Aachen og Falsterbo Horse Show. Tag dine venner eller familie med på tur og få en fantastisk og stemningsfyldt oplevelse, mens I bakker op om de dygtige danske ekvipager. Du finder mere information her:

World Equestrian Festival i Aachen

Falsterbo Horse Show

Spændende ekvipager på venteliste
Ved begge stævner er der desuden flere dygtige ekvipager på venteliste. Derfor kan der altså ende med at være endnu flere danskere til start i både Tyskland og Sverige, såfremt Danmark tildeles flere starter.

Udtagelser til stævnet i Aachen den 27. juni til 2. juli 2023:

CDIO5* Nations Cup:

• Andreas Helgstrand på Jovian
  • Carina Cassøe Krüth på Heiline’s Danciera
  • Nanna Skodborg Merrald på Blue Hors Zepter
  • Lone Bang Zindorff på Thranegaardens Rostov

CDI4*:

• Daniel Bachmann Andersen på Vayron
  • Andreas Helgstrand på Queenparks Wendy
  • Nanna Skodborg Merrald på Blue Hors Don Olymbrio

CDI1*:

• Nanna Skodborg Merrald på Blue Hors Farrell

Udtagelser til stævnet i Falsterbo den 13. til 16. juli 2023:

CDIO4* Nations Cup:

• Anna Zibrandtsen på Quel Filou
  • Daniel Bachmann Andersen på Zippo
  • Nadja Aaboe Sloth på Favour Gersdorf
  • Nanna Skodborg Merrald på Blue Hors Zack

Der er desuden både CDI3*- og CDI1*-konkurrencer hvor det forventes, at der også vil være flere danske ekvipager til start.