DRF SpringDanmark Talent: 5 nye hold fyldt med unge springtalenter startes op

DRF SpringDanmark talentprogrammet har vist sig fortsat at være en stor succes og som følge af de mange indsendte ansøgninger, har DRF besluttet at oprette et ekstra hold af talenter i ØST. Første DRF SpringDanmark talentsamling afvikles i weekenden den 1.-2. oktober hos Grindsted Rideklub, hvor 22 unge springryttere fra Talent SYD deltager. I løbet af det næste halve år, vil Dansk Ride Forbund afvikle flere talentsamlinger rundt omkring i hele landet, for alle 4 talentcentre.

Hvad er DRF SpringDanmark Talent?
Dansk Ride Forbund har en målsætning om, at Danmark bliver blandt verdens bedste nationer i springning. Vi tror på, at et bredt samarbejde med ridesportens interessenter og en aktiv talent- og eliteudvikling er vejen frem mod målet. Derfor har vi - med uundværlig støtte fra Foreningen SpringDanmark - udviklet talentprogrammet DRF SpringDanmark Talent, som henvender sig til ryttere i alderen 11-17 år, og ambitionen er at sikre en styrket talentudvikling, samt et rød tråd frem mod udtagelse til landsholdene i de forskellige aldersgrupper.

Om foreningen SpringDanmark
Foreningen arbejder for, at Danmark bliver blandt verdens bedste nationer i springning. Foreningen vil gennem medlemskaber, fondsfinansiering og sponsorater indsamle økonomiske midler til at udvikle dansk springsport. Læs mere om foreningen SpringDanmark her.

Oplæg, teori og træning
Det er fortsat berider Johnny Hansen der står i spidsen for undervisningen på alle DRF SpringDanmark Talensamlingerne, hvor fokus vil være på rytterens uddannelse gennem teoretisk viden og springdressur.

De 5 talentsamlinger er fordelt over 4 regioner
Talent SYD: 1.-2. oktober 2022 (Fyn og Sydjylland)
Talent NORD: 12.-13. november 2022 (Nordjylland)
Talent ØST 1: 19.-20. november 2022 (Sjælland og Bornholm)