Hvad leder du efter?

Byd velkommen til Bundgaard X Trolle Cup

Siden sin opstart i 1998 har den populære dressurturnering Bundgaard Byg Cup tiltrukket og uddannet et hav af talentfulde dressurryttere. Hidtil har Bundgaard Byg været ene sponsor på turneringen, men fra og med 2022 er Trolle Company medsponsor, og det har bl.a. gjort det muligt at udvide turneringen med en ekstra kvalifikation samt tilbyde gratis livestreaming fra finalen via Zibrasport Equest. Turneringen skifter i samme ombæring navn, og vil fremover gå under navnet Bundgaard X Trolle Cup.

New column

Oplagt mulighed for fornyelse
Bundgaard Byg er blot et år fra at kunne fejre 25-års jubilæum som sponsor på turneringen, og ifølge ejer Arne Kvejborg er den nye konstellation med Trolle Company et oplagt led i fortsat at holde turneringen relevant og top of mind hos rytterne: ”Vi har igennem mange år haft fornøjelsen af at sponsorere Bundgaard Byg Cup, og efter drøftelser med DRF og Trolle Company har vi besluttet, at det giver rigtig god mening at forny vores traditionsrige turnering ved at byde endnu en sponsor velkommen. Det gør, at vi bl.a. har fået mulighed for at tilføje en ekstra kvalifikationsrunde på Sjælland, hvilket vi synes er et stort plus”, fortæller Arne.

Stolt ny sponsor
Og hos Trolle Company var man ikke et øjeblik i tvivl om, at medsponsoratet var den rette vej at gå, fortæller CEO Ulrich Trolle ”Vi har altid set Bundgaard Byg Cup som værende en milepæl for dressurryttere på vej mod toppen, og med en mission om at inspirere ryttere til at følge deres drømme, er vi stolte af at kunne bakke yderligere op om den populære og prestigefyldte turnering, som fremover vil kendes som Bundgaard X Trolle Cup.” Han tilføjer: ”Vi glæder os meget over, at der fremadrettet vil være yderligere en kvalifikation, hvor rytterne kan samle point, og vi ser frem til et godt samarbejde med Bundgaard Byg og Dansk Ride forbund.”

Endnu større udbredelse via livestreaming
Udover en ekstra kvalifikation betyder den nye aftale også, at vi i år kan se frem til gratis adgang til livestreaming fra finalen via Zibrasport Equest, og det glæder Klub & Sportschef i DRF, Anne Silfwander: ”Der har altid været stor interesse for at følge med i Bundgaard Byg Cup, men det er langt fra alle, der har mulighed for at være fysisk til stede og se rytterne i aktion. Derfor er det fedt, at folk nu kan se gratis med fra finalen, hvis de ikke har mulighed for at tage turen til Blue Hors, hvor finalestævnet afvikles.”

Fire kvalifikationer ligeligt fordelt mellem landsdelene
Som nævnt betyder det nye samarbejde omkring turneringen, at der fremover er fire kvalifikationer i stedet for tre, og disse er fordelt ligeligt mellem Jylland og Sjælland. Her kan du se, hvordan de er fordelt i 2022:

1. kvalifikation

6. – 8. maj

Frederiksværk Rideklub

2. kvalifikation

3. – 5. juni

Helgstrand Event

3. kvalifikation

24. – 26. juni

Kirstinelund Sportsrideklub

4. kvalifikation

7. – 9. oktober

Solrød Rideklub

Finale

11. – 13. november

Blue Hors

Du kan læse meget mere om turneringen samt finde de seneste opdaterede bestemmelser her.