Hvad leder du efter?

Unghestene er klar til at indtage Championatsfinalerne på Blue Hors

I slutningen af september blev de sidste kvalifikationer i Pavo og Dansk Ride Forbunds Championater for unge heste afviklet, og de talentfulde ungheste i hhv. spring og dressur er nu klar til finalerne på Blue Hors fra den 14. – 17. oktober.

Alle kvalifikations- og mellemrunder er nu afviklet, og Danmarks bedste og mest lovende ungheste er derfor klar til at mødes til et brag af en finale på Blue Hors i denne uge, når vinderne af Pavo og Dansk Ride Forbunds Championater for unge heste skal findes.

Sådan fordeler dressurhestene sig
I dressurchampionatet for 4-års hestene er det de 40 bedste, der er videre til finalen. For 5- og 6-års hestene er de 20 bedste udtaget til finalen, mens der hos 7-års hestene er 12 heste, der har mødt kvalifikationskravet og dermed har adgang til finalen på Blue Hors. Udover de kvalificerede heste fra kvalifikationsstævnerne og mellemrunderne, er de UVM-deltagere, der har repræsenteret DV, også startberettigede i finalerne.

Sådan fordeler springhestene sig
I springchampionatet er det de 40 bedste 4-års heste, 40 bedste 5-års heste og 25 bedste 6-års heste fra kvalifikationsstævnerne, der er videre til finalen. De UVM-deltagere, der har repræsenteret DV, er også startberettigede i finalerne.

Gå ikke glip af de talentfulde unge heste
Vil du ikke gå glip af de mange dygtige ungheste, så kan du enten købe din billet her og få en plads på tilskuerrækkerne, eller du kan følge med hjemmefra, når Zibrasport Equest streamer direkte fra finale-stævnet fra den 14.-17. oktober. Du kan desuden allerede nu se startlisterne på Equipe.