Elite - herunder sportsplan og kvalifikationer

Distance billede

Elitegruppen består af følgende
Jan Stampe - Sportschef i Dansk Ride Forbund
Kenneth E. Lassen - 4* Distancedyrlæge
Sonja Van Willigen - Ansvarlig/torvholder for Elite-youngrider-gruppen samt Holdkaptajn for seniorgruppen.

I 2017 er der to store internationale mesterskaber - Nordisk Baltisk Mesterskab (NBC) og Europa Mesterskabet (EM). Ovenstående Elitegruppe vil stå for udtagelsen til disse to mesterskaber.

Vigtig info:
Sportsplan Seniorer 2018 (opdateret den 17. november 2017)

Protokol for dyrlægeinspektion af Distanceheste udtaget til internationale stævner (gældende fra 11. april 2016)

Funktionsbeskrivelse af Holdkaptajn og Assistent til Holdkaptajnen (opdateret den 8. juli 2016)

INFO FRA OC AF WEG 2018:

Important information to NFs regarding Endurance and Vaulting Test Events:

The OC of the FEI World Equestrian Games™ Tryon 2018 have been working extremely hard on preparations for next year’s event. The venue is on target for the completion of all sports facilities by the end of this year and accommodation and ticketing information will be available shortly.

We were targeting completion of the sports facilities by the end of September 2017 in time for the first Test Events in October, however this preparation has been delayed by some construction issues at the Vaulting and Endurance venues, which are now close to being resolved.

We are committed to producing world class events and these delays mean that the sites for the Endurance Vet Gate and Vaulting will not be in a condition that we believe would deliver a useful experience as Test Events. We understand that this will mean a reorganization for some NFs and we apologize for this, but we truly believe that this is in the best interest of all stakeholders to ensure that everyone’s preparation for the Games is at the very highest level.

As a result, the Endurance Test Event will now be rescheduled to April 2018. The Vaulting Test Event will also be moved to Spring 2018. Exact dates will be communicated as soon as possible.

____________________________________________________

Ridning på lånte heste i G7 lande:
I 2015 offentliggjorde DRF en meddelelse om forholdene ved distanceridning i G7-landene. Du kan læse hele meddelelsen her

Af meddelelsen fremgik bl.a. følgende om ridning på lånte heste i G7-landene:

”Kun ekvipager sendes afsted til G7-landene"
"I lyset af den diskussion om hestevelfærd, der er opstået efter det nationale stævne Al Reef Cup, har Dansk Ride forbund også besluttet, at vi kun sender ekvipager afsted til distancestævner i disse lande, som har kvalificeret sig som ekvipager. De danske ryttere kan således kun deltage ved FEI-distancestævner i G7-landene på en hest, som de selv har forberedt, kvalificeret og som de kender. Rider rytteren på en lånt eller lejet hest risikerer vi, at der bliver lagt pres på vores ryttere af ejere eller trænere, som kan have en anden tilgang til distanceridning.”

Bestyrelsen har på møde i februar truffet følgende beslutning:
”Da der fortsat sættes fokus på kritisable forhold i disse lande er tiden ikke moden til revurdering af ovenstående retningslinjer. Retningslinjerne revurderes senest juni 2017, og indtil da er ovenstående retningslinjerne gældende."

Andre kvalifikationsregler:
Se nationale og internationale kvalifikationsregler for distanceridning (også gældende for 2016) her