International stævnedeltagelse

Tilmeding til stævner under FEI skal altid sendes via Dansk Ride Forbund. Herunder kan du se proceduren for tilmeding til internationale stævner.

Ved Internationale stævner bruges begreberne Nominated og Definite Entry.
- Nominated Entry: Der angives interesse for hvilke ryttere der ønsker at deltage og på hvilke heste.
- Definite Entry: Der angives de endelige startende.

Er der flere ryttere, der ønsker at deltage i forhold til antal pladser angivet i propositionerne, vil DRF forsøge at få pladser til alle. Kan det ikke lade sig gøre, udtages ekvipagerne af landstræneren.

Hvis man er interesseret i at deltage i internationale stævner, sendes en mail til jumping@rideforbund.dk

Procedure for tilmelding til internationale stævner:

1: Der sendes en mail til jumping@rideforbund.dk med rytterens navn og FEInummer samt hestens navn og FEI-nummer senest på datoen for Nominated Entry (interesseangivelse). HUSK at angive hvis der ønskes spåner og/eller el.
2: Husk! at sørge for at få købt den internationale rytterlicens, dette gøres via din profil på DRF Go! og under feltet "mine oplysninger".
3: Ændringer omkring hest eller lignende skal sendes til jumping@rideforbund.dk senest på dagen for Definite Entry (endelig tilmelding). Ellers tilmeldes rytteren på de heste der er angivet ved Nominated Entry.
4: Dansk Ride Forbund offentliggør de ryttere, der er endeligt tilmeldt (Definite Entry) på hjemmesiden.
5: Resultater opnået ved stævner hvor tilmelding er sket gennem Dansk Ride Forbund vil automatisk blive registreret - det er dog rytterens eget ansvar at holde øje med at alt er korrekt registreret. resultater opnået ved stævner hvor rytteren selv har meldt til skal indsendes til administrationen og vil derefter blve registreret.

Ponyryttere skal minimum være rytterkategori 4 for at ride Internationale stævner - hesteryttere minimum rytterkategori 3.

FEI-pas
Når man ønsker at starte ved et internationalt stævne kræver det, at hesten har et FEI pas, dette fås ved henvendelse til Susanne Baarup sbc@rideforbund.dk (For danske ryttere ved internationale stævner afholdt i DK kræves det først ved CSI3*). Dog skal ponyer og juniorheste have FEI-pas for at starte internationale stævner i DK.

Registrering
Ved start til internationale stævner skal både hest og rytter registreres i FEI. DRF søger for at registrerer hest og rytter ved første internationale start på året.

Vaccinationer
læs her