”Talenthuset”

”Talenthuset” er det værdisæt, som sætter rammen for udviklingen af vores dressurtalenter. Strategien tager udgangspunkt i de fem key points: Helhed, Udvikling, Samarbejde, Engagement og Trivsel, og er “ledestjerne“ for udviklingen af talenter i Danmark. Når værdi og handling smelter sammen, bliver der skabt gode rammer for en stærk og sammenhængende talentudvikling. Det giver ro og retning, tryghed og klarhed for alle, som arbejder med talentudviklingen i dansk idræt. Værdisættet er udviklet i tæt samarbejde med Team Danmark.

Det langsigtede mål for Dansk Ride Forbunds talentudvikling er:

• At skabe seniorryttere, der har ridemæssige kompetencer blandt de allerbedste i verden.
  • At skabe en talentudvikling, der har mulighed for at udvikle ryttere maximalt til det niveau, som de har ressourcer og ambitioner til.
  • At skabe en talentudvikling, hvor de enkelte ryttere og deres omgivne system kender udviklingsvejen til den internationale elite.
  • At talentudvikling sker med udgangspunkt i Aldersrelateret Træning - Ridning.

De væsentligste faktorer for succes på senior- og ungdomsniveau:

• De systemer, der er bygget op omkring de enkelte ryttere i deres daglige træning med deres daglige træner og støtte fra familien og andre støttepersoner.
  • Den væsentlige vægt, der er lagt på rekruttering, identifikation og udvikling af talenterne fra ponytiden med vægt på udvikling af rytterens miljø omkring den daglige træning.
  • En stævnestruktur med ECCO Cup, som gør det muligt for ungdomsrytterne at konkurrere aldersrelateret på et højt niveau og i internationale dressurprogrammer.

Find hele ”Talenthuset” her.