Gør-det-selv kursus i klubben (1-2-træner)

Gode trænere har afgørende betydning for fastholdelse af medlemmer, rekruttering af nye og det enkelte medlems udvikling. Med dette "Gør-det-selv" kursus, bliver det lettere at klæde klubbens nye trænere på til undervisergerningen.

Vil I som klub gerne give jeres trænere enkle redskaber til at planlægge og gennemføre deres undervisning? Så er "Gør-det-selv-kurset" 1-2-træner noget for jer.

Hvad er 1-2 Træner?
Kurset har til formål at gennemgå grundelementerne i ATK undervisningen, samt at give kursisterne ideer til basistræning på begynderniveau.

Kurset er målrettet nye trænere og hjælpetrænere. Der præsenteres enkelte redskaber til planlægning og gennemførsel af undervisningen, som trænerne kan tage med og bruge i deres dagligdag.

Kurset er et "Gør-det-selv" kursus, hvilket betyder, at klubben afholder kurset på egne faciliteter og selv står for at finde en passende underviser til kursisterne.

Hvis klubben ikke selv har en underviser kan Ann og Christina være behjælpelige. De underviser begge på Træner 1 og 2 uddannelsen.
Klubber i Jylland kan kontakte: Ann Mertz, tlf. 22 22 84 61, E-mail: ann@sportshojskolen.dk
Klubber på Sjælland kan kontakte: Christina Kolter, tlf. 22 36 46 69, E-mail:christina@kolter.dk

Kurset er udarbejdet i samarbejde med Danmarks Idrætsforbund (DIF) og Dansk Ride Forbund (DRF) og består derfor af en idrætsgenerel del og en ride del. Materialet er udarbejdet til afvikling a 2*4 timer, men det er helt op til jer, om I vil følge denne anbefaling. I har derfor mulighed for at afholde kurset, så det passer bedst til netop jeres klub.

Materiale
Kurset består af to dele. Den første del omhandler en generel introduktion til træning og træningsplanlægning, mens anden del er specifik målrettet ridning.

Materialet har fokus på:

• Trænerrollen - ansvar, planlægning og pædagogik
  • Træningsplan - den røde tråd, opdeling i temaer
  • Lektionsplan - indhold og fordeling

Det gennemgående omdrejningspunkt for materialet er Aldersrelateret Trænings Koncept (ATK). Find DRFs gratis hæfte og bliv klogere på ATK her.

Ved bestilling modtages følgende:

• Hæfter til alle kursisterne (et fra DIF og et fra DRF)
  • Lærevejledning fra DIF - Find læsevejledning fra DRF her
  • Øvelseskort til alle kursisterne
  • Folder "Gode råd, til at blive en (endnu) bedre træner) til alle kursisterne
  • Beviser til alle kursisterne

Bemærk at kurset ikke er adgangsgivende. DRF registrerer ikke de kursister, der har deltaget i kurset.

Bestil i dag!
Materialet bestilles ved at skrive en mail til uddannelse@rideforbund.dk Med følgende oplysninger:

• Klub
  • Afholdelsestidspunkt (dato)
  • Antal deltagere
  • Undervisers navn, e-mail og T-shirt størrelse
  • Kursusleders navn, e-mail, og adresse
  • Leveringsadresse, e-mail og tlf.
  • Faktureringsadressen, e-mail og reference person

Bestilling skal ske 21 dage før kursets afholdelse.

Materialet koster 90 kr. pr. kursist (pr. d. 20 juli 2018). Der afregnes ved fremsendelse af faktura til kursusleder, med mindre andet er angivet.

Tilvalg: Det er muligt at bestille T-shirts til deltagerne på kurset, med påskriften 1-2-Træner. Styk pris pr. T-shirt er 85 kr. Ved tilmelding bestilles antal og størrelse på alle T-shirts (XS, S, M, L, XL,2 XL, 3 XL, 4 XL, 5 XL).

1-2 Træner App "Idrættens E-læring"
Hent appen og få direkte adgang til en række lette og gode øvelser, til brug i undervisningen.
Hent app'en App Store under navnet "Idrættens E-læring"

Download:
Vejledning til brug af app'en​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​