Benyttelse af musik ved stævner

Medlemsklubber under Dansk Ride Forbund kan frit bruge musik ved stævner uden at skulle betale det såkaldte Koda-vederlag. Det sikrer en aftale, som forbundet har indgået med Koda og Gramex, der forvalter rettighederne for ophavsretsbeskyttet musik. Dansk Ride Forbund har forhandlet en samlet pris for vores medlemsklubber og vederlaget er dækket af klubbernes medlemskontingent.
God aftale for klubberne
Aftalen mellem forbundet og Koda og Gramex omfatter ridestævner, der arrangeres af medlemsklubber under Dansk Ride Forbund. Dermed dækker aftalen ikke arrangementer, hvor Dansk Ride Forbund ikke er hovedarrangør eller i de tilfælde, hvor det sker i samarbejde med andre rideforbund, som ikke har indgået aftale med Koda.

Aftalen betyder, at der kan anvendes musik som baggrund, ifm. opvisning, pausemusik samt musik på stævnepladser og langs ruter.

Følgende musik er dækket af aftalen: baggrundsmusik herunder pausemusik i mellem opvisningerne, musik under stævnet og 30 minutter før og efter stævnet, musik til ledsagelse ved opvisningen samt musik langs ruten.

Ved spørgsmål til aftalen kan Koda kontaktes ved Michelle Desirée Hansen på 61 89 32 39.

Rytterlicens

Hestepas