Resultatfrigørelse, opklasning og resultattilførsel

Gebyret skal overføres til Nordea - reg. nr. 2228 og konto nr. 0266305656 (angiv gerne ponyens/hestens navn i bemærkningsfeltet).

Resultatfrigørelse
375 kr.

En hest kan resultatfrigøres til en rytter, som ikke tidligere har startet klasser af sværhedsgrad 3 eller højere ved C-stævner eller højere stævnekategorier.
En pony kan resultatfrigøres til en rytter, uanset rytterens tidligere opnåede resultater. En hest/pony kan kun resultatfrigøres til samme rytter én gang, Den rytter, som ansøger om resultatfrigørelse af hesten/ponyen, må ikke tidligere have startet ved C-stævner eller højere på hesten/ponyen. En hest/pony, der resultatfrigøres, må i det stævneår, hvor resultatfrigørelsen foretages samt de toefterfølgende stævneår, kun startes i konkurrencer indenfor den aktuelle disciplin af den rytter, den er resultatfrigjort til.
Mail vedr. anmodning om resultatfrigørelse indsendes til Dansk Ride Forbunds administration via pony@rideforbund.dk. Resultatfrigørelsen træder først i kraft, når denne offentliggøres på hjemmesiden. Resultatfrigørelsen kan ikke ophæves til den rytter, som den er foretaget til.
Ved overgang til ny rytter skal tidligere resultatfrigørelse ophæves ved skriftlig henvendelse til pony@rideforbund.dk

Opklasning af kat. I pony til hest
375 kr.

En officielt målt kategori I pony kan opklasses til hestestatus, således at ponyen starter på lige fod med heste i hesteklasser.
En pony kan opklasses til hest til én eller flere ryttere. Ponyen kan kun opklasses til samme rytter én gang. En pony, der er opklasset til hest, må kun starte hesteklasser med den/de ryttere, den er opklasset til, og må ikke starte ponyklasser med en anden rytter uanset disciplin.
Når ponyen er opklasset til hest, er ekvipagen omfattet af regler for heste. Kvalifikationer opnået i ponyklasser følger ikke ponyen i hesteklasser.
Ansøgning sker ved skriftlig henvendelse til Dansk Ride Forbunds administration på email til pony@rideforbund.dk og opklasningen offentliggøres på hjemmesiden.
Ved overgang til ny rytter skal opklasningen ophæves ved skriftlig henvendelse til pony@rideforbund.dk
Kvalifikationer opnået i hesteklasser følger ikke ponyen i ponyklasser, såfremt den skifter status igen til pony.

Resultatfilførsel Spring Pony
600 kr.

Springponyer der importeres fra udlandet, og ønskes importeret med det formål at starte B-stævner, skal kunne dokumentere følgende:
Ponyen skal i udlandet i kvalifikationsperioden have opnået minimum tre nulrunder i MB2* (110/100/90). Ponyen må ikke forinden have startet C-stævner i Danmark. For at en nul-runde kan registreres, skal den være gennemført i overensstemmelse med de beskrevne metoder i §341.1. eller tilsvarende metoder. Af resultatlisterne fra udlandet skal det tydeligt fremgå, hvilken højde og metode klassen er redet i. Resultaterne har samme gyldighedsperiode som danske resultater.
Resultattilførslen laves af Dansk Ride Forbunds administration ved skriftlig henvendelse til spring@rideforbund.dk.

Resultattilførsel Dressur Pony
600 kr.

Dressurponyer som importeres fra udlandet kan få tilført resultater, så de kan deltage i B-stævner og højere såfremt resultaterne kan dokumenteres og svarer til kravet for deltagelse - se pkt. 241.1 i Dressurreglementet.
Resultattilførslen laves af Dansk Ride Forbunds administration ved skriftlig henvendelse til dressur@rideforbund.dk.

Rytterlicens

Hestepas

Sponsorer:                                                                                                                          -