Pr. 1.1.2020 indfører FEI nyt ponymålersystem.

FEI Pony maaling

Hvordan kommer det til at påvirke de danske ponyer der går FEI stævner (CSIP/CDIP/CCIP) ?

FEI har meldt ud, at der vil være en overgangsperiode fra 1.1.2020 - 31.12.2022 for de ponyer der er registreret med et gyldig FEI pas i FEI's database før 30.12.2019, således at de ikke behøver at få en FEI Ponymåling under det nye system, dog med forbehold ved mesterskaber og lign.

Men de ponyer der efter 1.1.2020 bliver oprettet i FEI's datasystem (bliver registeret og får lavet FEI-pas), skal først måles til en FEI ponymåling, før de kan gå internationale ponystævner.
NYT!!
FEI har (grundet corona situationen) den 15. april 2020 besluttet at tillade ponyer, første gangs registreret i FEI i 2020, at starte FEI Ponyklasser uden en FEI Ponymåling frem til 31. december 2020. dvs. at danske ponyer der er blevet FEI registreret for første gang i 2020 f.eks. kan starte CSIP, CDIP mv. frem til 31. december 2020 kun på en dansk ponymåling. Undtaget er dog Pony EM, FEI Jumping Nations Cup Youth Final og FEI Jumping Ponies Trophy Final.
Dette forudsætter at der afvikles FEI Ponyklasser i 2020, og på nuværende tidspunkt, vides det ikke med sikkerhed hvornår den internationale stævnesæson rigtig åbner op endnu.
DRF følger situationen tæt.

Datoer for FEI ponymålinger afholdt af FEI i alle lande - LINK

Dato for FEI Ponymåling i DK
- Grundet Corona situationen, er det pt. ikke muligt at få fastlagt en dato for FEI Ponymåling på dansk grund.

Dansk Ride Forbund har fået godkendt følgende dyrlægeklinik, som FEI Ponymålerklinik.

Holstebro Hestepraksis
kirkevej 62
7830 Vinderup
(bemærk klinikken kan ikke kontaktes direkte for ønske omkring FEI Ponymåling, alt kontakt skal gå via DRF)

Ved spørgsmål til ovenstående kan der rettes henvendelse til Eliteafdelingen i DRF - email: elite@rideforbund.dk eller via tlf: 43 26 28 22.

Læs evt. mere på FEI's hjemmeside omkring FEI ponymåling.

Rytterlicens

Hestepas

Tlf. 4326 28 28

Personlige henvendelser kun efter forudgående aftale