ECCO Cup

Det har altid ligget ECCO på sinde at støtte op omkring unge, der gennem deres sport udviser målrettethed, engagement og dedikation. Derfor er formålet med ECCO Cup’en at fremme den danske ungdomselite indenfor dressursporten, således ekvipagerne får mulighed for at dygtiggøre sig til at konkurrere på internationalt niveau. ECCO Cup strækker sig fra kategori II ponyer til ECCO U25 Grand Prix og understøtter dermed de unge talenters rytterkarriere i et kontinuerligt forløb.

ECCO blev stiftet i 1963 og er i dag et af verdens førende sko-brands samt en af verdens største producenter af læder til andre luksusmærker. Virksomheden bygger sin succes på kvalitet og innovativ teknologi kombineret med en skandinavisk designfilosofi om funktionalitet og enkelhed. ECCO driver og ejer som en af de få i branchen hele sin værdikæde med egne garverier, skofabrikker og butikker. Det giver fuld kontrol over kvaliteten i produkter og produktionsforhold.

ECCOs produkter sælges i 87 lande fra 3.300 ECCO butikker og shop-in-shops og fra over 14.000 salgssteder verden over. ECCO beskæftiger i dag mere end 19.000 ansatte.

Se bestemmelserne for ECCO Cup 2018 her:

ECCO Pony Cup (pdf)

ECCO Junior Cup (pdf)

ECCO Young Rider Cup (pdf)

ECCO U25 Cup (pdf)

Dato  Sted  Aldersgruppe
2. - 4. marts  Sundeved Rideklub  Jun/YR/U25
16. -18. marts  Herning Rideklub  Pony
18. - 20. maj  Kolding Rideklub  Pony/Jun/YR/U25 ​AFLYST
22. - 24. juni  Hjallerup Rideklub  Pony/Jun/YR/U25
5. - 7. oktober  Solrød Rideklub  Pony
2. - 4. november  Heslegård Sportsrideklub  Jun/YR/U25
30. nov. - 2. dec.    FINALE pony/Jun/YR/U25

Stilling 2018:

ECCO Pony Cup kat. II (pdf)

ECCO Pony Cup kat. I (pdf)

ECCO Junior Cup (pdf)

ECCO Youngrider Cup (pdf)

ECCO U25 Cup (pdf)

Kvalificeret til finalerunderne for pony kat. I, juniorer og YR er de 15 ekvipager og for pony kat. II de 10 ekvipager, der har opnået flest point efter de tre kvalifikationsrunder. Dog skal man have redet andendagens finale ved minimum to af kvalifikationsstævnerne.
Kvalificeret til U25 finalerunden er de 10 ekvipager, der har opnået flest point efter de 3 kvalifikationsrunder.