Bundgaard Byg Cup

Dansk Ride Forbund og Bundgaard Byg A/S kan i 2018 fejre 20 års jubilæum for samarbejdet om Bundgaard Byg Cup, og derfor bliver det ekstra spændende at deltage i cuppen i år, da førstepræmiesummen i finalen er fordoblet til 20.000 kr.

Anna Kasprzak og Quarton vinder af Bundgaard Byg Cup 2017. Foto: Blue Hors

Populær og vigtig turnering
Bundgaard Byg Cup er en kendt og traditionsrig landsdækkende turnering for ekvipager, der har opnået min. 60% ved start i en Prix St. Georges ved B-stævner eller 63% ved start i Prix St. Georges ved C-stævner i kvalifikationsperioden. Bundgaard Byg Cup rides over tre spændende kvalifikationsrunder i Intermediaire I og Intermediare I Kür. De 20 bedste ryttere går videre til finalen for at dyste om den prestigefyldte titel som vinder af Bundgaard Byg Cup.

Det gode samarbejde mellem DRF og Bundgaard Byg har været med til at skabe en meget populær turnering, der er et stort skridt på vejen til de allersværeste klasser for både ryttere og heste. For Bundgaard Byg betyder det også, at man kommer i tættere dialog med kunder og brugere, hvilket er vigtigt, hvis man vil være på forkant med ridesportens behov.

Ekspert i byggeri til ridesporten
De fleste i hesteverdenen kender Bundgaard Byg A/S, der konstruerer og bygger ridehaller og stalde over hele landet. Bundgaard Byg havde 30 års jubilæum i 2017 og igennem de tre årtier, har virksomheden opført mere end 2.000 byggerier, og har udviklet sig til at blive ekspert i byggeri til ridesporten.

At bygge for hestefolket stiller store krav til viden om lovgivning, erfaring i optimale dimensioner og valg af byggematerialer. Vil man være en af de foretrukne leverandører af byggeri til ridesporten, skal man også kunne byde ind med kreative løsninger og nytænkning. Det gælder også, når der skal indtænkes belysning, miljø og klima. I Bundgaard Byg følger den teknologiske udvikling nøje for at fremtidssikre byggerierne i forhold til miljø og forbrug.

BUNDGAARD BYG Cup bestemmelser 2018
(pdf)

Landsdel  Dato   Klub
 Sjælland  4. - 2. maj Frederiksværk Rideklub