Paranyt

Blue Hors Para Cup 2019

Bestemmelser for Blue Hors Para Cup 2019

Kvalifikationsstævnerne
Kvalifikationsrunderne afvikles ved C-stævner hhv. øst og vest for Storebælt. Der rides kun én dag ved stævnerne. Datoer for kvalifikationsrunderne offentliggøres senere

Finalen
Finalen afvikles på Dalumgaard Rideklub d. 13.- 14. april

Til alle ryttere

Vi har nu igen rundet 1. marts, hvor licenserne igen skal på plads

Desværre må vi konstatere, at der er temmelig mange ryttere, der endnu ikke har løst licens i Parasport Danmark. Denne licens er obligatorisk, hvis man er stævnerytter.

Husk at Parasport Danmark arbejder for jer, 100 kr om året er trods alt et beskedent beløb.

Det er rytternes eget ansvar at sørge for licens. Det er deres klubber, der tilmelder dem for sådan er systemet, men rytterne betaler.

Alle licenser skal være på plads inden DM U25 og Paracup. Det gælder også internationale stævner. Adskillige ryttere red Blue Hors stævnet uden licens.

Licenserne bliver tjekket før de næste stævner.

Pararideudvalget

Nye dressurprogrammer

Så er de nye dressurprogrammer opdateret på hjemmsiden.
men her er et link til FEI's hjemmside, hvor programmerne findes på engelsk

Fornyelse af licens

Så kære ryttere, så er det tid til at få fornyet licensen i Parasport Danmark (tidl. DHIF)
Licensen fornyes ved at rytterne beder deres klubber om at tilmelde dem som licenstagere. Det foregår on-line, og er der nogle der har problemer er de velkomne til at kontakte Inger Albertsen på mail i.albertsen@mail.dk

For at kunne deltage i stævner skal alle have licens samt ride for en klub, der er medlem af Parasport Danmark. Endvidere skal alle stævneryttere løse licens i Dansk Ride Forbund, det er en del af samarbejdsaftalen mellem Parasport Danmark og Dansk Ride Forbund. Der gives ikke dispensation. Man har haft 3 år til at få taget de nødvendige ryttermærker, som giver adgang til optagelse i DRF.

Til alle testede ryttere

Da der i 2017 kommer nye grader inden for pararidning er det også nødvendigt med nye testkort
Det kommer til at foregå således:
I sender det gamle testkort eller en kopi af dette (husk begge sidder) + en frankeret svarkuvert med navn og adresse til

Mette Gammelby
Karen Blixensvej 96
7430 Ikast
Så vil der blive tilsendt et nyt testkort hurtigst muligt
Har i spørgsmål så kontakt mig på

mail:  mettegammelby@webspeed.dk

Med Venlig Hilsen
Mette Gammelby

Ændring af graderne for klassificerede ryttere fra 1. januar 2017

Fra den 1. januar 2017 ændrer FEI navnet på graderne. Fremover bliver der stadig 5 grader men de bliver navngivet anderledes

Nuværende navn

Ia

Ib

II

III

IV

Fra 1/1 2017

II

III

IV

V

Internationalt kommer der også nogle nye programmer fra 1. januar men Nationalt sker der foreløbig ingen ændringer, hverken i grader, eller hvilke dressurprogrammer der rides.

Udvalget begynder nu at se på hvilke nye programmer der skal bruges nationalt. Det vil sige at vi, sammen med Landstræneren m.fl., beslutter hvilke programmer der skal skiftes ud og hvilke der stadig skal bruges.

Når vi er færdige med dette, og med at ændre navnene på de programmer som vi beholder, kommer der en officiel udmelding, hvor vi også skriver hvornår ændringerne gælder fra.

Jens Kryger Nielsen

Pararideudvalget