International stævnedeltagelse

Tilmeding til stævner under FEI skal altid sendes via Dansk Ride Forbund. Herunder kan du se proceduren for tilmeding til internationale stævner i military.

Dansk Ride Forbund skal acceptere alle tilmeldinger af danske ryttere til internationale stævner. Der kan ansøges om international stævnedeltagelse ved at sende en komplet udfyldt FEI-tilmeldingsblanket (version 2015) til military@rideforbund.dk. Betaling til stævnerne er rytterens eget ansvar, se betaling betingelser i propositionerne.

Du skal have tilladelse af Militaryudvalget forud for tilmelding. Ud over at have kvalificeret dig ifølge FEI’s regler, skal du have vist en stabil formkurve. Blandt andet med resultater fra forudgående stævner, som sandsynliggør, at du kan gennemføre med et tilfredsstillende resultat.

Det er Militaryudvalget, der udtager hold og/eller enkeltryttere til internationale mesterskaber.

Minimumskrav er identiske med de internationale kvalifikationskrav. Svenske CNC og CCN klasser kvalificerer på samme måde som tilsvarende danske klasser. Kvalifikationer opnået andre steder vurderes individuelt.

FEI-pas
Når man ønsker at starte ved et internationalt stævne kræver det, at hesten har et FEI pas, dette fås ved henvendelse til Susanne Baarup, sbc@rideforbund.dk (For danske ryttere ved internationale stævner afholdt i Denmark kræves det først ved CIC2*).

Registrering
Ved start til internationale stævner skal både hest og rytter registreres i FEI. Dansk Ride Forbund søger for at registrerer hest og rytter ved første internationale start på året.

Vaccinationer
Se Dansk Ride Forbunds (nationale stævner) og FEI's (internationale stævner) krav til vaccination af stævneheste- og ponyer her.

Transport af heste
Læs mere om reglerne her.

Resultater
Det er rytterens eget ansvar at indsende resultater opnået ved nationale samt internationale stævner i udlandet.