Praktiske oplysninger

Her på siden findes praktisk info for Dansk Ride Forbunds LandsdelsDage deltagere i Herning
ANKOMST TIL DYRSKUEPLADSEN:
Alle heste skal indtjekkes af dyrskuet. Der vil være faste ankomst tidspunkter.
Ankomsttidspunkterne er flg.:
Onsdag den 3. juli: Kl. 11:00-21:00 via Landsskuets hesteindgang
Torsdag den 4. juli: kl. 12:00-13:00 via PORT 1 (indkørsel fra Vardevej)
Fredag den 5. juli: Via PORT 20

Ryttere og heste, som deltager i Landsskuets arrangementer, skal følge deres anvisninger.

ADGANG AF PERSONER:

I skal ved ankomst aflevere vedhæftet dokument og der vil blive udleveret det bestilte antal adgangsbilletter/armbånd samt trailerparkeringskort. Se på oversigtskortet, hvor ankomst og parkering er.

ADGANG AF HESTE:
Der skal ved ankomst afleveres udfyldt hesteerklæring på alle medbragte heste/ponyer (se vedlagt bilag). Hvis der er bestilt opstaldning, vil I ved indgangen få oplyst, hvor hesten skal stå opstaldet. Klik her: http://landsskuet.dk/wp-content/uploads/2019/05/Tro-og-love-erkl%C3%A6ring-Heste-2019.pdf

CAMPING PÅ DYRSKUEPLADSEN:
Ved ankomst vil alle, der skal overnatte i campingområdet, blive anvist, hvor de skal campere. I Hal C vil der være bad og wc, som frit kan benyttes.

FORPLEJNING:

Der vil være flere stande, som sælger forplejning, desuden er der et stort cafeteria i Hal G. Forplejning kan købes til fornuftige priser.

TIDSPLANER & INFO:

Vi vil gerne gøre opmærksom på, at der på www.equipe.dk kan findes oversigt over de startende klubber i de forskellige breddediscipliner, tidsplaner, kort over pladsen m.m. Husk at tjekke løbende for starttider og info på https://online.equipe.com/da/competitions/30708,  da der kan forekomme ændringer.

STALDEN:
Der vil være opsat teltstalde. Der vil ved ankomst være halm og wraphø til rådighed. Foder kan hentes ved Stald 41. I skal huske at medbringe spande til foder og vand, da der ikke er vandkopper og krybber i boksene. Klubben skal selv stå for fodring/vanding af hestene under stævnet.
Der kan tilkøbes spåner for kr. 75,- pr. sæk. Disse kan købes ved Landsskuets Materielgård.

HOLDLEDERMØDER:
Inden konkurrencerne går i gang, vil der være holdledermøder. Det er vigtigt, at ALLE holdledere og kun disse er til stede. På holdledermøderne vil der blive informeret nærmere om aktiviteten samt være mulighed for at stille opklarende spørgsmål. Vedlagt brevet her er der en speakerseddel, som I bedes have udfyldt hjemmefra og aflevere på holdledermødet/DRF’s stævnesekretariat.
Holdledermøder afholdes ved DRF sekretariat ved DRF´s baner samme dag, som klassen afvikles. Nøjagtigt tidspunkt kan ses på https://online.equipe.com/da/competitions/30708.

PÅKLÆDNING/OPSADLING:
Husk, at alle rytterne skal møde i den i Breddereglementet beskrevne rytterpåklædning. For ponyernes/hestenes vedkommende er det meget vigtigt, at alle Breddereglementets sikkerhedskrav til det medbragte sadeltøj nøje overholdes. Der vil løbende være kontrol af sadeltøj og opsadling. Ekvipager, der ikke opfylder sikkerhedskravene, vil blive nægtet start. Alle heste skal bære stævnenummer under stævnet. På Equipe ligger der en oversigt over alle heste-stævne nr. Hvis man ikke har et, vil man kunne få et udleveret i Dansk Ride Forbunds stævnesekretariat, som er ved stævnebanerne.

PRÆMIEOVERRÆKKELSE:

Der vil være præmieoverrækkelse efter hver afsluttet konkurrence. Se de præcise tider for præmieoverrækkelse på https://online.equipe.com/da/competitions/30708. Præmieoverrækkelsen vil foregå på ridebanen. Der vil være overraskelser til alle deltagende hold.

LYDPRØVE TIL KVADRILLE OG PAS DE DEUX KÜR:
Musik til Kür skal medbringes på USB stik eller på CD.
Lydprøve til Pas De deux er torsdag kl. 11:30
Lydprøve til Kvadrille er torsdag kl. 11:30

KOM OG PRØV AKTIVITETER:
Alle er velkomne til at deltage i ”Kom & Prøv” aktiviteterne, det er gratis at deltage og ALLE kan være med.
Action-Parkour

Det vil foregå flg. dage:
Torsdag den 4. juli kl. 18:00-19:00 (træning)
Fredag den 5. juli kl. 16:45-17:45 (træning)
Lørdag den 6. juli kl. 10:00-11:00 (konkurrence)

LANDSSKUEFESTEN:
Landsskuet afholder den årlige Landsskuefest fredag aften. Alle er velkomne til at deltage i dette arrangement.
Billetter til Landsskuefesten 2019 kan købes i Hal Q.
Priser:
Voksne: kr. 200,-
Børn: kr. 50,-

Rytterlicens

Hestepas

Sponsorer:                                                                                                                          -