Kort & godt

En klub under Dansk Ride Forbund kan afvikle kvalifikationstævner i DRF Kæpeheste Cup. Stævnerne kan afholdes ved "almindelige" ridestævner eller særskilt, alt efter klubbens ønsker.

Dansk Ride Forbund introducerer nu DRF Kæpheste Cup, som bliver en landsdækkende turnering med kvalifikationer i alle distrikter og en stor finale i efteråret 2020. Turneringen vil løbe fra marts til august 2020, og alle rideklubber under Dansk Ride Forbund kan søge om at afholde kvalifikation(er).

En turnering der favner bredt:
Kæphesteaktiviteter er for alvor blevet populære i Danmark, men der mangler et samlingspunkt. Derfor har Dansk Ride Forbund nu etableret DRF Kæpheste Cup, som er en turnering, hvor alle børn mellem 4-16 år kan deltage. Ønsket er at favne så bredt som muligt, og derfor kræver det heller ikke klubmedlemsskab at deltage. Cuppen har mange fordele for både deltagere og klubber, bl.a. nye potentielle klubmedlemmer, bredere introduktion til både rideklubber og sporten generelt, samt god og sund motion til deltagerne.

Hvad kræver det af klubben?
Klubben skal have en udendørsbane, ridehus eller andet egnet areal. Cuppen afvikles i dressur, spring og ponygames. Bestemmelserne samt regler for afvikling af cuppen kan ses her på siden.

Vil I afvikle en kvalifikation af DRF kæpheste Cup?
Ønsker jeres klub at afvikle en kvalifikation af DRF Kæpheste Cup, skal I, indberette stævneterminer via dette indberetningsskema og sende det til bredde@rideforbund.dk

SoMe og lokalmedier:
Dansk Ride Forbund har oprettet facebooksiden ”DRF Kæphest”, hvor DRF Kæpheste Cup og kæphesteridning, aka. "Hobby Horsing" løbende vil blive promoveret. Derudover hjælper vi jer meget gerne med, hvordan I kan øge chancerne for omtale af jeres stævner/kvalifikationer i lokalmedierne. Kommunikationskonsulent Julie Servé Regtved har listet de vigtigste "Tips og Tricks" til at få hul igennem til netop lokalmedierne. Hent dem her

Forhandler af kæpheste:
Hos www.legehjulet.dk kan du købe markedets nok bedste og lækreste kæpheste. Lad fantasien sejre og lad disse smukke heste stolt bære dit barn rundt til DRF Kæpheste Cup stævner.
Hos Legehjulet kan du købe flotte og solide kæpheste, som alle er håndlavede, med et højt detaljeniveau.
Kæphestene er flotte og de MEST livagtige. Brugerne kan efterfølgende selv style hestene, så de får et unikt særpræg.

Ved køb af kæpheste hos www.legehjulet.dk får du fri fragt til nærmeste pakkeshop. Benyt koden: DRF Kæpheste

Vejledning til oprettelse af DRF Kæpheste Cup stævner på DRF GO!:
Se vejledning her

Oversigt over DRF Kæpheste Cup kvalifikationsstævner:
Klik her

Vejledning til hvordan du tilmelder dig:
Se vejledning her

Tlf. 4326 28 28

Personlige henvendelser kun efter forudgående aftale

Sponsorer:                                                                                                                          -