Brug af longe i undervisning

God aktivitet til både begyndere og øvede ryttere, hvor man kan koncentrere sig om egen opstilling og om at følge hestens bevægelser, fordi man ikke skal styre hesten og holde den i gang. Materialet indeholder idéer til øvelser og lege i den daglige træning, hvor man kan aktivere både rytteren på hesten og resten af holdet til fods.

Her kan du finde ideer og sjove lege til ryttere i longe. Der er udfordring til motorikken, koordination og mod. Arbejdet med rytter i longe er absolut med til at skabe dygtige og kompetente ryttere.

15 ideer til longetræning

Bananskræller longen:

En variation af longerytter-konkurrencen, der er yderst publikumsvenlig. En rytter skal demonstrere opsidningens svære kunst, hvorefter rytteren longeres i henholdsvis trav og skridt. Sluttteligt skal rytteren demonstrere sine balanceevner ved at skrælle en banan. Læs mere om aktiviteten nedenfor.

Download information om aktiviteten (pdf)
Download bedømmelsesskema uøvede ryttere (pdf)
Download bedømmelsesskema øvede ryttere (pdf)

Longerytter konkurrence:
En konkurrence for børn, der endnu ikke kan ride selvstændigt. Bedømmelsegrundlaget er at rytteren skal demonstrere et afbalanceret og frigjort sæde, der er uafhængigt af tøjlen. Læs mere nedenfor.

Download information om longerytter konkurrence (pdf)

Rytterlicens

Hestepas