Værktøjskassen

Her på siden kan du finde hurtig information om Hesteholdsloven, afholdelse af generalforsamlinger, vejledning om persondataloven, ungdommens lederakademi og foreningsansvar.

Guide til hesteholdsloven:
Siden 1. januar 2008 har alle hestehold være omfattet af den "Lov om hestehold". Landscentret|heste har udformet en guide med kommentarer til den nye hestholdslov. Den nye folder giver et godt og hurtigt overblik over den nye lov. Hent guiden (pdf)

Generalforsamling:
Alle klubber afholder generalforsamlinger. Nedenstående PDF link er en drejebog for klubben til såvel planlægningen som afviklingen af klubbens ordinære generalforsamling. Efter generalforsamlingen skal alle vedtægtsændringer indberettes til godkendelse hos Dansk Ride Forbund ligesom en ny eventuel bestyrelsessammensætning skal indberettes. Hent generalforsamlingsdrejebog (pdf)

Medlemsoplysninger - vejledning om persondataloven
DGI, Dansk Firmaidrætsforbund og DIF har udgivet en folder, omkring de spørgsmål klubber må forholde sig til i forbindelse med registrering af medlemmer. Folderen giver svar på hvilke oplysninger klubben må registere og gemme. Samt hvilke bestemmelser i persondataloven, der har interesse for rideklubben. Hent folderen (pdf)

Ungdommens Lederakademi:
Et uddannelsesforløb, der skal udklække fremtidens selvstændige idrætsledere - men som også kan anvendes privat og i arbejdslivet. Der bliver lagt vægt på den enkeltes personlige, faglige og ledelsesmæssige udvikling igennem 10 moduler der følger skoleåret. Selve uddannelsen har fået status som faget "Ledelse i praksis" og vil automatisk give 10 ECTS-point i det offentlige uddannelsessystem. Læs mere om uddannelsen (pdf)

Idrætsforeningens anvar:
Hvad kan en forening blive draget til ansvar for? Denne brochure henvender sig til klubbens ledere og definerer klart, hvad der er foreningsansvar. Ligeledes forklares hvornår det er foreningens ansvar og hvornår det er en eller flere personers ansvar. Hent brochuren (pdf)

Byd nye medlemmer velkommen:
Hvordan byder I nye medlemmer velkommen? Når man er ny betyder det meget, at man føler sig taget godt imod, derfor har Dansk Ride Forbund udformet en velkomstfolder. I kan udfylde folderen med jeres egne informationer, eller I kan blot lade jer inspirere.
Hent folder i A4 format her (Word), hent folder til fold her (Word)