Ponygames

Hvorfor ikke sætte en ny disciplin i værk i rideklubben? En aktivitet hvor hele klubben kan samles om noget fælles. En disciplin som giver klubbens underviser nye udfordringer, og giver mulighed for større fælleskab og samarbejde. Samtidig er ponygames et godt alternativ til den almindelige undervisning, idet rytteren får trænet sin motorik og balance.

Ponygames er en holddisciplin, hvor der rides forskellige former for stafetlege. Ponygames er let at starte op, da den kræver et minimum af udstyr, og det alt sammen er noget som klubben let selv kan samle sammen.
Mange klubber oplever - efter at have startet ponygames op i klubben- at klubbens medlemmer flokkes om at være med. Sagt på en anden måde er ponygames med til at skabe liv i klubben.

I 2008 blev Ponygames opdelt i 3 afdelinger. Den ene afdeling er for de knapt så øvede, den anden afdeling er for de lidt mere øvede, som har prøvet lidt mere. Den sidste afdeling er åben for alle ryttere uanset niveau og alder.

Skulle du ønske hjælp til at komme i gang kan dit lokale distriktsbreddeudvalg give gode råd og vejledning.

Ponygames:

Download banedommersedler (pdf)