Championatsfinalerne hos Blue Hors må desværre udskydes

af  Julie Servé Regtved
Finalerne i Pavo og Dansk Ride Forbunds Unghestechampionater skulle oprindeligt have været afviklet hos Blue Hors i uge 41, men pga. de gældende COVID-19-restriktioner, har Blue Hors vurderet, at man ikke kan afvikle finalerne på forsvarlig vis, og derfor udskydes finalestævnet.

”Der var ikke noget, vi hellere ville, end at afvikle finalerne i Pavo og Dansk Ride Forbunds Championater for ungheste som planlagt, men vi ønsker ikke at gå på kompromis med sikkerheden, og da vi synes, der er for store usikkerheder forbundet med den nuværende situation, vælger vi at udskyde,” lyder det fra direktør hos Blue Hors, Ole Magnus Petersen. ”Vi er, i samråd med DRF, kommet frem til den konklusion, at det kan blive nødvendigt at gentænke set-up’et for at muliggøre en afvikling af finalerne i år, og vi vil i løbet af næste uge se nærmere på, hvordan den endelige løsning skal se ud”, afslutter han.

”Det er brandærgerligt, at vi er nødt til at udskyde finalestævnet, men som jeg ser det, har vi i ridesporten et stort og fælles ansvar for at agere sundhedsmæssigt forsvarligt i den nuværende situation, og derfor kan vi desværre ikke gennemføre som planlagt. Vi krydser fingre for, at det snart bliver muligt at afvikle på en god og sikker måde”, udtaler Morten Dueholm Larsen fra Pavo.

Fra DRF’s side melder vi naturligvis ud omkring afvikling af finalerne, så snart det er muligt, men afventer en udmelding fra regeringen om, hvordan tiden efter 4. oktober kommer til at se ud.

25-09-2020

Tlf. 4326 28 28

Personlige henvendelser kun efter forudgående aftale

Sponsorer:                                                                                                                          -