x

Corona Nyt fra DIF med bl.a. info om Rigspolitiets nyeste tolkning af forsamlingsforbuddet

af  Julie Servé Regtved
Som specialforbund under Danmarks Idrætsforbund (DIF) modtager vi løbende opdateringer på corona-situationen fra netop DIF, som har direkte kontakt og forhandlinger med politiet og myndighederne på vegne af idrætten. I dag har vi modtaget endnu en opdatering, og den indeholder bl.a. information om Rigspolitiets opdaterede og mere lempelige tolkning af forsamlingsforbuddet, som er relevant for afvikling af ridestævner. Læs mere her.
Den seneste udgave af Corona Nyt fra DIF indeholder en masse brugbare informationer for både os som forbund, men i dén grad også for jer. Især vigtigt er afsnittet om Rigspolitiets nyeste tolkning af forsamlingsforbuddet, da den byder på en række lempelser, som kan være relevante for flere af jer som stævnearrangører.

Læs DIF's seneste Corona Nyt her.

Opdateret udmelding fra DRF kommer snarest
Så sent som i går offentliggjorde vi ’svar på jeres oftest stillede spørgsmål ang. stævner og forsamlings- og arrangementsforbud’  her på siden, men på baggrund af Rigspolitiets nye tolkning af forsamlingsforbuddet, vil vi naturligvis komme med en opdateret version hurtigst muligt. Indtil da henviser vi til, at man læser
Rigspolitiets senest opdaterede tolkning af forsamlingsforbuddet her (punkt 3 under punkt 1).

Vi forstår godt, at det er frustrerende, at der med så jævne mellemrum kommer nye udmeldinger, da de gør det virkelig svært for både arrangører og deltagere at agere forsvarligt og i overensstemmelse med loven ikke mindst, men det er desværre bare den virkelighed, vi står i lige nu. I DRF gør vi vores bedste for kontinuerligt at formidle alle relevante informationer, og vi står som altid til rådighed på både telefon og mail, hvis I har brug for rådgivning/sparring.

24-09-2020

Tlf. 4326 28 28

Personlige henvendelser kun efter forudgående aftale

Sponsorer:                                                                                                                          -