Midlertidige lokale corona-stramninger – hvad betyder det for ridestævnerne?

af  Julie Servé Regtved - udgivet den 7. september kl. 19.15
På dagens pressemøde blev det meldt ud, at forsamlingsforbuddet sænkes fra 100 til 50 personer i 18 af landets kommuner, hvor smittetallet pt. er højest. Stramningerne er i første omgang berammet til de næste 14 dage og gælder som sagt kun lokalt. DRF vurderer umiddelbart, at meget få stævnearrangører vil blive påvirket af stramningerne på nuværende tidspunkt. Læs mere her.

Forsamlingsforbuddet sænkes fra 100 til 50 personer
På baggrund af de aktuelle smittetal har sundhedsmyndighederne besluttet at sænke forsamlingsforbuddet fra 100 til 50 personer i de følgende 18 kommuner: Albertslund, Ballerup, Brøndby, Dragør, Frederiksberg, Gentofte, Gladsaxe, Glostrup, Herlev, Hvidovre, Høje-Taastrup, Ishøj, Københavns, Lyngby-Tårbæk, Odense, Rødovre, Tårnby og Vallensbæk. Læs Sundhedsministeriets overordnede retningslinjer for kommunerne her.

Kontakt DRF hvis I har brug for vejledning
Da de kommende 14 dage kun byder på få større ridestævner i de pågældende 18 kommuner,  tager vi  kontakt til de få stævnearrangører, som vi umiddelbart kan se, vil blive udfordrede af stramningerne, så vi i fællesskab kan finde gode løsninger. Vi opfordrer i øvrigt alle stævnearrangører med stævner de kommende 14 dage til at kontakte os, hvis I har behov for sparring og vejledning - vi sidder klar til at hjælpe jer så godt, vi overhovedet kan.

Vores eksisterende stævneanbefalinger gælder fortsat i resten af landet
Som stævnearrangør i resten af landets kommuner kan du fortsat stadig forholde dig til vores gældende anbefalinger pr. 11. august, som du kan læse her. Disse vil selvfølgelig blive opdateret, hvis der skulle komme nationale stramninger.

Læs Sundhedsministeriets information om generelt øget opmærksomhed i samfundet her.

07-09-2020

Tlf. 4326 28 28

Personlige henvendelser kun efter forudgående aftale

Sponsorer:                                                                                                                          -