DRF anbefaler udsættelse af generalforsamlinger

af  Julie Servé Regtved
I DRF bakker vi naturligvis op om de krav og anbefalinger, som kommer fra myndighederne, og vi anbefaler derfor vores klubber at udsætte generalforsamlinger, indtil myndighederne igen vurderer, at det er forsvarligt at afholde større forsamlinger. Nedenfor har vi samlet en række informationer om, hvad en udsættelse vil betyde, og hvordan man som klub skal agere.

Hvad sker der, hvis I udsætter en generalforsamling?
Hvis en generalforsamling udsættes, bør bestyrelsen handle efter følgende anbefalinger:

Bestyrelsen som forretningsministerium
- Bestyrelsen agerer som forretningsministerium og holder driften kørende.
- Bestyrelsen kan ikke tage nye initiativer, som der ikke er budgetmæssig eller politisk dækning for.
- Bestyrelsen kan ikke agere efter forslag, der endnu ikke er vedtagne - heller ikke forslag om kontingentændringer. Den kan heller ikke indgå nye aftaler, der ligger udover den aktuelle drift.

Regnskab
- Regnskab for foregående år udfærdiges og revideres efter normal procedure og normale frister efter vedtægterne.
- Regnskabet forelægges herefter på den udsatte generalforsamling.

Den udsatte generalforsamling skal afholdes hurtigst muligt
- Den udsatte generalforsamling afholdes hurtigst muligt efter, at situationen er normaliseret. Bemærk, at det er det ordinære møde, der udsættes og derfor også det ordinære møde, der senere afholdes.  Dagsorden skal blot følge normalen for foreningen eller forbundet. Den midlertidige bestyrelse kan desuden overveje at aflægge en uformel beretning for mellemperioden, så medlemmerne orienteres særskilt om dette.

17-03-2020

Tlf. 4326 28 28

Personlige henvendelser kun efter forudgående aftale

Sponsorer:                                                                                                                          -