Ny DRF bredde-turnering byder alle ryttere velkomne – både med og uden klubmedlemsskab

af  Julie Servé Regtved
I stedet for Landsdelsdagene lancerer Dansk Ride Forbund nu DRF Bredde Cup – en helt ny turnering, hvor der dystes i disciplinerne Ponygames, Stilstafetspringning, Pas de Deux og Action-Parkour. Og der er tale om en ægte bredde-turnering, for alle ryttere kan deltage – klubmedlemsskab eller ej.

En ny turnering der favner ægte bredt
DRF Bredde Cup er en helt ny turnering, som er åben for alle. Det unikke ved turneringen er, at det ikke kræver medlemskab af en rideklub at deltage i kvalifikationsstævnerne – det er kun et krav, hvis man skal deltage i finalen.

"Tanken bag at åbne op for ikke-medlemmer er at forsøge at skabe et rum, hvor alle, der har en passion for heste, kan være med – uanset om man er barn eller voksen, rider pony eller hest, er medlem af en klub eller avlsforbund eller noget helt tredje. Vi synes, det er vigtigt, at vi som forbund har for øje at inkludere alle, der har lyst til at være en del af ridesporten på den ene eller anden måde, og det betyder, at vi må tænke i nye baner” siger Generalsekretær i Dansk Ride Forbund, Morten Schram Rodtwitt.

Bredde Cuppen afvikles i følgende discipliner:

- Ponygames

- Stilstafetspringning

- Pas de deux

- Action-Parkour

Finaler i båd Øst og Vest
Turneringen løber fra februar til september 2020 og kulminerer i to finaler – én i Øst og én i Vest. Her er det deltagerne med flest point fra kvalifikationerne, der skal dyste om sejren. Finalerne i DRF Bredde Cup afholdes ude i klubberne i ægte ’breddesports-ånd’, og repræsentanter fra Breddeaktivitetsudvalget vil fungere som dommere. Nærmere detaljer om steder og datoer følger.

Skal I afholde et DRF Bredde Cup-stævne?
Til og med 15. januar er det muligt for DRF-klubber at ansøge om at afholde DRF Bredde Cup-stævner, så hvis jeres klub gerne vil være med som arrangør, så skynd jer at sende jeres ansøgning afsted.

Dansk Ride Forbund sørger for deltagerrosetter i alle klasser, og klubben skal derfor kun sørge for placeringsrosetter. Læs mere om økonomien og diverse praktiske informationer fordelt på de fire discipliner her:

DRF Pas de deux Cup

DRF Stilstafetspring Cup

DRF Ponygames Cup

DRF Action-Parkour Cup

Vil du deltage i DRF Bredde Cup?
Har du lyst til at være med? I takt med at turneringens stævner bliver udbudt, kan du tilmelde dig via DRF Go!, og her kan du finde en guide til, hvordan du gør.

Har du spørgsmål om turneringen, så send os en mail på bredde@rideforbund.dk.

Læs mere om DRF Bredde Cup her.

21-11-2019

Tlf. 4326 28 28

Personlige henvendelser kun efter forudgående aftale

Sponsorer:                                                                                                                          -