Herning Rideklub vil skabe Danmarks bedste indendørsfaciliteter

af  Julie Servé Regtved
I Herning Rideklub sætter man barren højt, når det kommer til ridefaciliteter. Så højt, at klubben netop har foretaget en stor og vigtig investering i helt nye fiberbunde til to af deres tre ridehaller med det formål at skabe de bedst mulige forudsætninger for ridningen i Herning. Intet mindre.

Det er ønsket om fortsat at kunne tilbyde medlemmerne de mest optimale træningsbetingelser samt at kunne afholde de helt store stævner i samarbejde med Dansk Ride Forbund, der gør, at Herning Rideklub har valgt at foretage den store investering.

”Herning Rideklub har altid fået super god anerkendelse og tilbagemeldinger fra Dansk Ride Forbund, når vi har afholdt både distrikts- og landsstævner. Og dette gode samarbejde vil vi rigtig gerne prioritere og udvikle”, udtaler Niels Facius, formand for Herning Rideklub.

(Klubbens opvisningshal mens arbejdet stod på. Foto: Herning Rideklub)

Et ønske om at tilbyde det bedste – til så mange som muligt
Herning Rideklub har i dag et stort tryk på deres faciliteter, og det skyldes ifølge formand Niels Facius, at Herning Rideklub favner meget bredt, og i dag har både ridefysioterapi, elevryttere og private ryttere. Det stiller store krav til, at baneforholdene er i orden, da der alle ugens dage er folk i alle tre ridehaller.

”Vi vil – og skal – være en rideklub for alle. Og der skal være gode forhold for alle, der kommer i klubben. Vi har dagligt mere end 100 ryttere igennem vores ridehaller fordelt på fysioterapi, vores elevhold, privat ryttere og Herning Elite. Alle skal have en god oplevelse, og derfor søger vi nu at skabe Danmarks bedste indendørsfacilitet”, siger Niels Facius. Og han fortsætter, ”samtidig er det afgørende for Herning Rideklub, at vi har et rigtig godt forhold til Dansk Ride Forbund og kan være med til at gennemføre de største stævner i et tæt samarbejde. Og med de forhold vi skaber nu, vil vi have nogle af de absolut stærkeste forhold i Danmark, når det kommer til at levere rammerne og forudsætninger for gode stævner”.

(Klubbens opvarmningshal med nyanlagt fiberbund. Foto: Herning Rideklub)

Klar til springstævne i weekenden
Arbejdet med at fjerne de gamle bunde og anlægge de nye blev afsluttet i sidste uge, og der er nu spritnye og lækre bunde klar til weekendens C-stævne i spring (22.-24. november) i både den ”store ridehal” (30x70), som er Danmarks største indendørs ridebane, samt i den mellemstore ridehal (20x60).

19-11-2019

Tlf. 4326 28 28

Personlige henvendelser kun efter forudgående aftale

Sponsorer:                                                                                                                          -