Individuel dansk OL-billet er en mulighed efter Nations Cup-holdsejr til Irland

af  Julie Servé Regtved
I weekenden vandt det irske springlandshold den spændende Nations Cup-finale i Barcelona og sikrede sig samtidig den sidste holdbillet til OL i Tokyo 2020, som de kæmpede med Colombia og Italien om. Og selvom Danmark ikke har kvalificeret sig med et springhold, er OL-håbet endnu ikke helt ude. Der tildeles nemlig en enkelt individuel OL-billet til en verdensrangliste-rytter fra et nordeuropæisk land, og pt. fører den danske springrytter Emil Hallundbæk løbet.

Men vi må vente i spænding lidt endnu, da skæringsdatoen for tildelingen af den individuelle billet er 15. marts 2020. Landstræner Bo K. Møller er dog meget optimistisk omkring Danmarks chancer: ”Det ser rigtig godt ud for Emil pt., så nu krydser vi fingre for, at placeringen holder”. Det er Danmark som nation, der får en eventuel plads ved OL, så den endelige rytter vil først blive udtaget af landstræneren, når vi kommer tættere på OL.

Se den individuelle OL-rangliste her.

08-10-2019

Sponsorer:                                                                                                                          -