Hele 78 hold klar til Elevskole Cup 2020

af  Julie Servé Regtved
Det ser ud til, at Dansk Ride Forbunds Elevskole Cup præsenteret af Equitour Aalborg kun bliver mere populær for hvert år der går. Ikke mindre end 78 hold fra hele 59 forskellige klubber har nemlig tilmeldt sig turneringen for sæsonen 2019-2020, og det er endnu en gang en stigning i forhold til det foregående år. Derudover er næsten samtlige distrikter i Dansk Ride Forbund igen i år repræsenteret, så alt i alt tegner det til atter at blive et brag af en turnering og ikke mindst finale.

Se listen over alle tilmeldte hold her.

Unik Cup for klubbernes elevskoler
DRF Elevskole Cup er en landsdækkende turnering for elevryttere fra oktober 2019 til maj 2020. Cuppen giver elevskoleryttere en unik mulighed for at deltage i stævner hos andre klubber med elevhold, uden at klubben skal tænke på at skulle transportere elevhestene. Det er nemlig den stævneansvarlige klub, der står for at stille pony/heste til rådighed for de deltagende ryttere. Alle rideklubber under Dansk Ride Forbund, der har en elevskole, kan deltage. Rytterne skal selvfølgelig gå på elevskolen og modtage undervisning på elevskolehest/pony.

Hvordan afvikles cuppen?
Et hold består af 4 ryttere. To ryttere rider LD1 (med tilpasninger) og to ryttere rider LC1 (med tilpasninger). Ryttere, der har deltaget i finalen i 2019, eller har startet stævne i sværhedsgrad 1 i dressur, spring eller military ved turneringens start, kan ikke deltage i DRF Elevskole Cuppen. Elevhold tilmeldt Cuppen opdeles i puljer. Hver pulje af tre klubber/hold. Fordelingen sker med hensyntagen til klubbernes geografiske placering, og i forhold til de tre landsdele Øst-, Syd- og Norddanmark. Der rides stævne hos hver af klubberne i puljen, således at alle hold rider en gang hjemme og to gange hos en anden rideklub. Efter den første pulje, inddeles klubberne i nye puljer og rider en ny runde. Dansk Ride Forbund står for inddelingen af puljerne. Se turneringsplaner inkl. puljerne her:
- ØST
- SYD
- NORD

Festlig finale for alle Elevskole Cup deltagere
De to elevhold fra hver landsdel, der har opnået højest procent, går videre til finalen ved det internationale stævne hos Equitour Aalborg i Uggerhalne den 22.- 24. maj 2020. Her rider de seks finalehold mod hinanden over to dage på heste/ponyer fra Uggerhalne Sportsrideklub. Holdet med den højeste sammenlagte procent vinder DRF Elevskole Cuppen 2020. For at gøre finalen særlig festlig og sætte fokus på holdånd og fællesskab er der oprettet en Elevskole Camp. Alle hold, der deltager i Cuppen, får fem partout-billetter til finalestævnet samt en campingplads på Campen inkl. strøm. De seks finalehold og deres holdledere får desuden dækket forplejning på Elevskole Campen hele weekenden. På Elevskole Campen vil der også være aktiviteter for alle deltagere under finalestævnet.

Dansk Ride Forbunds Elevskole Cup

07-10-2019

Sponsorer:                                                                                                                          -