Lovende ungheste klar til Championatsfinalerne på Blue Hors

af  Julie Servé Regtved
Den sidste kvalifikation i Pavo og Dansk Ride Forbunds Championater for ungheste er netop afviklet, og en række talentfulde ungheste er nu klar til finalerne på Blue Hors fra den 9.-13. oktober. Resultaterne af alle kvalifikationerne, samt hvilke heste, der er videre til finalerne, kan nu ses her på hjemmesiden.

Danmarks bedste ungheste mødes på Blue Hors

Efter hhv. fem og seks spændende kvalifikationer i både spring og dressur mødes Danmarks bedste, unge rideheste altså på Blue Hors fra den 9.-13. oktober til finalerne i Pavo og Dansk Ride Forbunds Championater for ungheste, og der er lagt op til et brag af en spring- og dressurfest i flotte omgivelser.

I dressurchampionatet for 4-årige heste er det de 40 bedste, der er videre til finalen. I championatet for hhv. 5- og 6-års udtages 20 heste til finalen, mens det kun er de 12 bedste i 7-års championatet, der får lov at ride på Blue Hors. Udover de kvalificerede heste fra distriktsstævnerne, er UVM-deltagere, ifølge bestemmelserne, også startberettigede i finalerne. Se de endelige resultater for dressurhestene her:
4-års - dressur
5-års - dressur
6-års - dressur
7-års - dressur

I springchampionatet for 4-årige heste er det de 40 bedste 4 års heste, 40 bedste 5 års heste og 25 bedste 6 års heste fra kvalifikationsstævnerne, der er videre til finalen. Udover de kvalificerede heste fra distriktsstævnerne, er UVM-deltagere, ifølge bestemmelserne, også startberettigede i finalerne. Se de endelige resultater for springhestene her:
4-års - spring
5-års - spring
6-års - spring

Finalen fyldes op ved afbud – husk at melde både til og fra!
Finalestævnet afvikles som nævnt på Blue Hors den 9. – 13. oktober, og der er nu åbent for tilmelding på Go! – det er rytterens eget ansvar at tilmelde sig finalestævnet. Har du en finaleplads, som du IKKE ønsker at benytte, bedes du give besked på dressur@rideforbund.dk. Vi kan dermed tilbyde pladsen til den næste på listen. Vi vil også bede alle championatdeltagere om at sikre, at deres telefonnummer og mailadresse på Go! er korrekt, så vi kan kontakte ryttere længere nede på listen, hvis der opstår afbud.

Se alle resultater samlet her.

16-09-2019

Tlf. 4326 28 28

Personlige henvendelser kun efter forudgående aftale

Sponsorer:                                                                                                                          -