Dansk ungrytter skal ride VM i distance

af  Julie Servé Regtved
Onsdag går det løs i Pisa, når danske Amber Beckwith på araberen Billion skal repræsentere Danmark ved VM i distance for junior- og ungryttere. Det er første gang i 10 år, at en dansk rytter har kvalificeret sig til verdensmesterskaberne.

Den unge distancerytter træner til dagligt distanceheste i en konkurrencestald i Spanien, hvor hun bl.a. har fået stillet hesten Billion til sin rådighed. Op til VM har både hun og hesten været i skarp træning, så det bliver spændende at se, om det giver pote, når ekvipagen bl.a. skal op imod medaljefavoritterne fra Spanien og UAE.

I alt 120 kilometer skal tilbagelægges i etaper, og det skal gøres i et vist tempo, da ekvipagen stiller op i ’fri hastighed’, hvor det gælder om at komme først i mål - dog med obligatoriske stop ved slutningen af hver etape, hvor hesten skal gennem dyrlægekontrol, hvor det afgøres, om hesten må fortsætte ridtet.

Du kan læse mere om disciplinen Distance her.

16-09-2019

Tlf. 4326 28 28

Personlige henvendelser kun efter forudgående aftale

Sponsorer:                                                                                                                          -