Søren Møller Rohde og Kim Kristensen til start ved World Cup Herning

af  Julie Servé Regtved
Det danske springlandsholds flotte præstationer fra EM i Rotterdam er stadig dugfriske i erindringen hos de fleste, og nu får halvdelen af holdet så mulighed for at imponere igen – denne gang på hjemmebane. Søren Møller Rohde / Todt un Prince Ask og Kim Kristensen / Albert-K skal nemlig ride de 3-stjernede springklasser ved årets World Cup Herning.

Imponerende holdfinaleplads ved EM i Rotterdam
Ved det nyligt afviklede EM i Rotterdam red de danske springryttere sig, som den eneste 2. divisionsnation, i finalen ved EM i springning, og det havde ikke krævet andet end lidt held og lidt højere fart, førend holdet havde været med i kampen om en OL-kvalifikation.
Derudover red både Søren Møller Rohde og Kim Kristensen sig i den individuelle finale, og set i lyset af, at netop Søren og Kim var EM-debutanter, er det et par præstationer, de godt kan være stolte af. ’Jeg er meget tilfreds med rytternes præstationer – både individuelt og som hold. Vi har vist, at vi absolut kan være med i toppen, på trods af, at vi pt. ’kun’ rider i 2. division, og nu går vi benhårdt efter en oprykning til 1. division i løbet af næste sæson’ siger Landstræner Bo K. Møller.

50% af EM-holdet har kurs mod Herning
Og netop EM-debutanterne Søren Møller Rohde og Kim Kristensen har altså kurs mod Herning i uge 42, hvor de skal ride de 3-stjernede springklasser, mens den anden halvdel af EM-kvartetten, Andreas Schou og Nikolaj Hein Ruus, rider stævner i hhv. Marokko og USA og derfor ikke deltager. Det ændrer dog ikke på det faktum, at der er lagt op til springning i absolut topklasse.

(Øverst: Kim Kristensen & Albert-K. Nederst: Søren Møller Rohde & Todt un Prince Ask - Fotos: Ridehesten)

05-09-2019

Sponsorer:                                                                                                                          -