Solide ridt fra det danske dressurlandshold til EM i Rotterdam

af  Julie Servé Regtved
Første dag af holdkonkurrencen til EM i dressur i Rotterdam er vel overstået, og det blev til to flotte grandprixridt fra hhv. Anders Dahl og Agnete Kirk Thinggaard. Nu venter anden del af konkurrencen i morgen, hvor Daniel Bachmann Andersen og Cathrine Dufour skal i ilden.

(Foto: Ridehesten)

Tilfreds Anders Dahl
Anders Dahl og Fidelio van het Bloemenhof var første danske ekvipage på banen, og de leverede et yderst flot program, som dommerne honorerede med 72,73%. Og Anders var da også selv tilfreds med sit ridt og havde kun rosende ord om sin hest. Resultatet betyder, at ekvipagen, inden anden del af konkurrencen i morgen, ligger på en foreløbig individuel 8. plads.

(Foto: Ridehesten)

Kun mindre fejl til Agnete Kirk Thinggaard
Anden danske ekvipage, Agnete Kirk Thingaard og Jojo AZ, fulgte trop og indkasserede 72,67% for en ligeledes solid og flot præstation, hvor det, ifølge Agnete, kun var sidste changement i 2’er-serien, der glippede. Resultatet rækker foreløbigt til en individuel 9. plads.

Foreløbig 5. plads til det danske hold
Det danske hold sluttede dagen på en samlet 5. plads efter hhv. Tyskland (1), Storbritannien (2), Sverige (3) og Holland (4), så nu bliver det spændende at se, hvordan det går holdet i morgen. Anden del af konkurrencen starter i morgen kl. 8, og her er Daniel Bachmann Andersen på Blue Hors Zack første danske rytter på banen med starttid kl. 8.40.  Cathrine Dufour på Atterupgaards Cassidy er dermed sidste danske rytter til start med starttid kl. 11.50, og klassen slutter kl. 15.10 med medaljeceremoni umiddelbart efter. Herefter ved vi med sikkerhed, om de danske ekvipagers anstrengelser har båret frugt og har sikret en holdbillet til OL i Tokyo i 2020.

19-08-2019

Sponsorer:                                                                                                                          -