Allerupgaard Rideklub igen klar til Dressurens Venner Cup og Topponyer Stil Cup

af  Susie Juhl
Som foregående år, er det igen Allerupgaard Rideklub (AGR) nær Odense, der er værter for kvalifikationerne i den populære klubholdturnering Dressurens Venner Cup og Topponyer Stil Cup på Fyn (D7) i den kommende weekend, den 19. – 21. juli. I Dressurens Venner Cup kvalifikationen er der syv hold til start ved denne årets sidste kvalifikationsrunde. Som ved de øvrige kvalifikationer, er der kun en finaleplads i spil til det vindende hold, så der skal rides til. Allerupgaard deltager selv med to hold i kvalifikationen og håber selvfølgelig på, at det bliver et af klubbens deltagende hold, der løber med sejren på hjemmebanen. I Topponyer Stil Cup, der er en turnering for de unge dressurryttere, dyster otte ekvipager om de tre finalepladser, der er på spil.

Håber på en finaleplads
Det er igen Grethe Eriksen fra AGR, der er stævneansvarlig ved weekendens stævne. Klubben har afholdt kvalifikationer af Dressurens Venner Cup tidligere, og stævnet er altid fyldt med spænding, godt humør og ikke mindst teamspirit.

I år har vi 7 hold til start i Dressurens Venner Cup - tre jyske og fire fynske - hvor Allerupgaard selv har de to hold med. Vi glæder os til at afholde Dressurens Venner Cup og håber på fynsk sejr, det bliver spændende”.

Vinderholdet fra hver af de seks kvalifikationer går videre til finalen, der afvikles hos Sportsrideklubben Vallensbæk den 6. – 8. september.

Dressurens Venner Cup

Dygtige børn vurderes på stil
Udover kvalifikationen i Dressurens Venner Cup afvikles desuden en kvalifikation af pony dressurturneringen Topponyer Stil Cup. Her mødes otte ryttere, der alle er mellem 9-13 år. Turneringen afvikles i LB3, og ekvipagerne dømmes af henholdsvis en ordinær dressurdommer og en stildommer, der alene fokuserer på rytternes opstilling og indvirkning på ponyen. De tre bedst placerede fra hver kvalifikation mødes i finalen, der afvikles på Hovgaard Rideklub den 30. august – 1. september.

Topponyer Stil Cup

15-07-2019

Tlf. 4326 28 28

Personlige henvendelser kun efter forudgående aftale