Skal du ride CSI og DM hos Absolute Horses i uge 31?

af  Susie Juhl
Så skal du være opmærksom på reglerne for FEI-stævner omkring vettjek og vaccinationer, da det er de regler, der gælder ved stævnet.

Fælles vilkår for alle
Når man afvikler både nationalt og internationalt stævne sideløbende, vil der normalvis laves to staldafsnit – et for heste til det nationale stævne og et for heste til det internationale stævne. Det betyder typisk også en del udfordringer med transport mellem staldene for at fodre, vande, sadle op og motionere hestene. For at lette dette afvikles de to stævner hos Absolute Horses den 31/7 – 4/8 på samme vis, så alle heste kan opstaldes sammen - og på lige vilkår – uanset om de skal konkurrere nationalt eller internationalt. Det betyder, at alle heste skal gennem vettjek tirsdag den 30/8, og at alle ponyer skal det samme onsdag den 31/8. Ligeledes skal alle heste/ponyer ved stævnet være vaccineret efter de gældende FEI-regler. Det betyder, at hesten skal være vaccineret indenfor de sidste 6 måneder ved ankomst til stævnepladsen. Vær dog opmærksom på, at hesten ikke må have fået den seneste vaccine mindre end 7 dage før ankomst.

Læs mere om reglerne for vaccination ved FEI-stævner her.

Schedule, CSI

Prop DM

16-07-2019

Sponsorer:                                                                                                                          -