Fuld gang i forberedelserne til Agria Nordic Baltic Championships 2019 på Vilhelmsborg

af  Julie Servé Regtved
Om to uger melder op mod 500 heste og deres ryttere, fordelt på tværs af alder og fem forskellige ridesportsdiscipliner, deres ankomst på Vilhelmsborg til Agria Nordic Baltic Championships 2019. Her dyster de bedste ryttere i alle aldersgrupper fra Norge, Sverige, Finland og Danmark i både dressur, springning, military, paradressur og voltigering, når de nordiske mesterskaber for første gang afvikles ved én samlet event.

En stor opgave at løfte
Agria Nordic Baltic Championships 2019 er en af de største ridesportsbegivenheder nogensinde på dansk grund, og et stævne af en sådan kaliber stiller store krav til arrangøren. Derfor har det bestemt ikke været tilfældigt, hvem der er skal afvikle stævnet: ”Vilhelmsborg har de perfekte rammer til en international ridesportsbegivenhed som denne, og vi er helt trygge ved at overdrage tøjlerne til Casper Cassøe. Ved pony-EM i 2016 fik Casper stablet en hesteoplevelse i særklasse på benene, og derfor glæder det os utrolig meget, at Casper også har takket ja til at løfte denne opgave, så drømmen om en nordisk hestefestival for alle aldersgrupper og flere discipliner kan blive en realitet” siger Morten Schram Rodtwitt, generalsekretær i Dansk Ride Forbund.

Agria Nordic Baltic Championships afvikles den 26. – 30. juni 2019, og der er fri entré alle dage. Ud over de nordiske mesterskaber kan publikum også opleve international springning, ligesom flere europæiske militaryryttere også vil finde vej til Aarhus.

Nyttige links:

Videopræsentation af NM 2019 her.

Stævnets hjemmeside.

Agria Dyreforsikring